Legetime og gruer meg :/

RitZ

Forelsket i forumet
I går hadde jeg smerter i magen nesten hele dagen. Kjentes ut som vonde kynnere som jeg hadde på slutten av forrige svangerskap. Synes det er veldig tidlig å få de allerede nå. Smertene varte helt til jeg fikk satt meg ned på pause. Men begynte igjen en times tid etterpå. Og i forrige svangerskap fikk jeg stoppet fødselen som var i gang uten at jeg visste det i uke 26. Da hadde jeg hatt magesmerter på natta og ble sendt på sykehuset for en sjekk ettermiddagen etter. Da ble det registrert rieaktivitet. Men stoppet heldigvis av ei sprøyte jeg fikk. Men er jo så redd for at det skal skje igjen.

Nå er det sånn at jeg må komme meg gjennom dagene en dag om gangen. Er helt fullstendig utslitt. Jobben tar all energi jeg har. Og jeg merker at det ikke er bra for kroppen. Hodepine og kvalme kommer hyppig pga at jeg er så sliten. Jeg sitter nesten ikke i ro i løpet av en dag på jobb, bortsett fra matpause på 30 min. 100 % i barnehage er mer enn jeg greier nå tror jeg. Men har ikke villet innse det, sier jo alltid at "det går jo bra". Men i dag ringte jeg og sa at jeg er syk, og bestilte meg legetime. Gruer meg sånn til å høre hva legen har å si. Er ikke fastlegen min jeg fikk time til, så har aldri møtt han. Håper bare han tar det på alvor og kanskje jeg kunne fått gradert sykemelding en stund eller noe.

Tror kroppen trenger litt hvile, vil jo ikke miste babyen min :(

Er ikke ute etter svar :) Måtte bare skrive litt følte jeg :)

Huff,det hørtes ikke bra ut!! Du må tenke på deg selv, så ikke noe å grue seg til.Legene skal ta gravide på alvor! Lykke til!:) Be om sykemelding, så du får slappet av!:)

Når det gjelder graviditet så skal alt tas på alvor. Du har jo en historie som gjør at dette er alvorlig om du føler det. Kan hende du får en sykemelding, det ville kanskje vært deilig for deg

Kjære deg.

Jeg håper alt står bra til med både deg og den lille månemannen inni magen din. Jeg har også slitt med slike mens-smerter-lignende smerter. Uten at det nødvendigvis er det samme som du opplever.. Hos meg var det iallefall helt ufarlig og fikk beskjed om at siden jeg alltid har hatt kraftig menssmerter, var det ikke noe unaturlig at jeg skulle kjenne det mens livmoren vokser og strekker seg.

Du har jo din historie ifra forrige svangerskap og jeg skjønner godt at du engster deg!! Og jeg håper du blir sykmeldt nå. Det er viktig å lytte til kroppen, den sier ifra når det er lurt å ta det rolig. Jeg har selv jobbet i barnehage, og det er tungt. Jeg håper vi får vite hvordan det gikk etter denne legetimen! :o) Det er helt sikkert ikke noe å bekymre seg for skal du se.. Men godt å få vite at alt er greit.

Ta vare på deg selv! :D

Jeg synes virkelig det høres ut som du må få en sykemelding! Det er viktig å tenke på babyen og seg selv, selv om man gjerne helst vil klare å "holde ut" :) Det er ikke noe nederlag å trappe ned, eller sykemeldes helt for den saks skyld :)

Jeg har allerede sluttet å jobbe for flere uker siden, delvis frivillig :P Men så er de veldig forsiktige med tvillinggravide også da.

Masse lykke til hos legen, og håper virkelig du får deg en god pause og tid til å komme deg oppå igjen :-)

Ja, det går nok bra :) Men er ikke så glad i å gå til legen. Timen er ikke før 14.30, så lang tid til å grue meg enda. Men godt når jeg er ferdig tenker jeg. Har behov for å snakke med en lege om forskjellige ting jeg lurer på :)

Så utrolig koselig å få så mye støtte av dere damer :) Det hjelper :) Tusen takk :)

Legetimen gikk veldig bra i dag :) Først måtte jeg vente i 1, 5 time. Men kom inn til en veldig snill og forståelsesfull lege :) Så nå er jeg 60% sykemeldt i 1 måned. Akkurat det jeg trengte nå :) Har hatt litt magesmerter i dag også, men de forsvinner så fort jeg får satt/lagt meg ned :)

Godt å høre

så bra du kom inn t ein lege som tok deg på alvor :)

høres fornuftig ut med den sykemeld. 
ta det helt med ro og tenk på deg og babyen forran annet. slapp av så fort du kjenner smerter, er jo kroppen som sier i fra..

~knocked up~ skrev:
høres fornuftig ut med den sykemeld. 
ta det helt med ro og tenk på deg og babyen forran annet. slapp av så fort du kjenner smerter, er jo kroppen som sier i fra..

Sign!

Tusen takk alle dere :) Er nok sånn at jeg bare må slappe av ja. I dag har jeg nesten ikke hatt vondt :) Men var på foreldremøte i barnehagen jeg jobber i i dag, og har bare såå lyst til å jobbe mere. Men jeg må sette babyen først. Og det er jo godt å få slappet ordentlig av også. Alene på formiddagene, uten mann og barn :)

Back
Topp