Legetime først i uke 15!!

Frøken Fager

Andre møte med forumet
Har forsøkt å få tak i legen min et par uker nå, men har fått svarer eller ikke noe svar i det hele tatt. Det har vært vanskelig å komme fra det på jobb for å ta denne telefonen, så det har blitt utsatt og utsatt. Men i dag fikk jeg endelig tak i legen og fortalte at jeg er gravid i 7. uke og ønsket meg time for 1.kontroll. Men hun hadde ikke noe ledig før ferien sin og kunne ikke gi meg time før 23.juli, og da er jeg i uke 15! Er ikke det litt vel seint for å ta den første legetimen?

Kunne tenkt meg å fått tatt de standard prøvene før uke 12. Er det mulig å få den første kontrollen hos jordmor?

det var litt sent ja [&:]
Legen min sa til meg at eg selv kunne velge om eg ville gå til jordmor eller lege for første svangerskapskontroll.. og ha det mellom 8 og 12 uker!

det syns jeg var veldig sent... jeg hadde ringt jordmor jeg. [:)][:)]

trodde igrunn første legetime skulle skje før uke 12. Da ville jeg hørt med jordmor!

Det var sent, men kanskje de ikke hadde time før.

Nå vet jeg ikke hvor i landet du bor, men bor du i Oslo så kan det jo være greit å søke om fødeplass så fort som mulig :)

- Myth -

Jeg hadde ringt legen igjen og prøvd å fått en time som ikke er så lenge til. Jordmoren kan ikke ta blodprøver av deg og det tar de på første svangerskapskontroll.

ORIGINAL: Myth

Nå vet jeg ikke hvor i landet du bor, men bor du i Oslo så kan det jo være greit å søke om fødeplass så fort som mulig :)

- Myth -

Legen skal søke fødeplass på 1 svangerskaps kontrol..

ORIGINAL: Juvel

- Myth -

Jeg måtte gjøre det selv(bestillte ikke før jeg var 34 uker på vei...men jeg bor i Sandnes), så det er vel forskjellig fra plass til plass.

ORIGINAL: Mars09ogJanuar11

- Myth -

Jeg måtte gjøre det selv(bestillte ikke før jeg var 34 uker på vei...men jeg bor i Sandnes), så det er vel forskjellig fra plass til plass.

Oj.. det har jeg alderi hørt om før..

ORIGINAL: Mars09ogJanuar11

- Myth -

Oj.. det har jeg alderi hørt om før..

Hehe, det er visst det som er vanlig her[;)]

her i bergen slipper vi å søke fødeplass... Det var vist gammel praksis.

Bor i Stjørdal, men har lyst til å føde Trondheim. Men aner ikke hva som er praksis hva angår søking om fødeplass her...

Så at legekontoret hadde prøvd å ringe meg opp igjen tidligere i dag, så kanskje de klarte å skvise meg inn en dag før uke 12 :-) skal ringe i morgen så tidlig som mulig og få det avklart!

Håper du kommer inn før enn uke 15 [:)][:)]

Lykke til! [:)][:)]

Det ordnet seg! Legen min ringte meg og gav meg time 18.juni:-) Da er jeg ca 10-11 uker på vei. Passet meg mye bedre ja:-)

forrige gang hadde jeg time i uke 12, men selvsagt ble jeg liggende med omgangsyken akkurat da. Ringte for å avbestille timen og få ny, og da sa hun at det ikke var ledig før om en mnd...altså uke 16! Da bytta jeg fastlege [:D] Denne gangen skal jeg inn i uke 9, neste uke. Syns det var litt tidlig på en måte, for mye som kan skje...men litt deilig også.

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å bytte fastlege, men så ringte hun meg personlig og var egentlig veldig hyggelig, så jeg gir henne en sjanse. Men jeg synes faktisk at en fastlege skal ha kapasitet til å gi deg en time innen 1-2 uker. [:D]

Back
Topp