Legetermin vs. bvtermin

Inemor

Juni-spire i magen <3
Sommerfuglene <3
Hvordan regnet legen deres termin? :)
De fleste bruker vel det der hjulet?

Min lege brukte det, og fikk termindato 02.06, på bv får jeg 04.06. Synes det er snodig at hjulet teller et svangerskap som 40+1... Teller vi ikke mest 40+2 og 40+3 i Norge?

Jeg fikk også bv termin 4 og sykehustermin 2 juni. Alle teller forskjellig, skikkelig teit!! Men forholder meg til datoen sykehuset kommer med, det er den som styrer uansett ...

Sent from my iPhone using BV Forum

Forrige gang brukte legen det hjulet og da ble det regna 40+2. Nå vet jeg ikke om det gikk automatisk på pcen, men regna 40+2 nå også. På sykehuset ved OUL vet jeg de regner 40+3 :)

Sent from my iPad using BV Forum

Min lege har vert lik meg og Bv på det begge gangene. Hun regner 40+3. Og vi har begge kommet fram til samme termin ut i fra første dag i siste mens. :)

Min lege har regnet 40+2. Iflg legen ligger jeg 2 dager etter det bv viser. Lege termin er også en dag tidligere enn bv termin. Skal på TUL om 10 dager så får kanskje enda en dato da :-)

Fikk 8 juni på bv og 7 juni hos jordmor:)

Jeg skjønner ikke helt for i følge bv er termin 19. Juni og da står det at jeg er 12+4, men på ul idag sa han at jeg var 12+1, men terminen var fortsatt 19. Juni? Hvorfor det? :confused:

Jeg skjønner ikke helt for i følge bv er termin 19. Juni og da står det at jeg er 12+4, men på ul idag sa han at jeg var 12+1, men terminen var fortsatt 19. Juni? Hvorfor det? :confused:
Hææ? Det hørtes da rart ut? En uke er vel 7 dager uansett?:0 er jeg helt på bærtur? Skjønner ikke.. Hahah, tidlig ammetåka!

Hææ? Det hørtes da rart ut? En uke er vel 7 dager uansett?:0 er jeg helt på bærtur? Skjønner ikke.. Hahah, tidlig ammetåka!

Ja jeg syns det var veldig rart jeg og.... jeg får det ikke til å stemme verken opp eller ned :P Hvis noen forstår, skrik gjerne ut :)

Hvorfor henge seg opp i det? Er på oul du får den endelige.. Kan være du blir satt frem el tilbake da :p

Sniker. Samme skjedde meg på ul nå. Jeg fikk også tre dagers Lurer litt på om apparatet er ikke er norskt og er stilt inn på 40+0? For det stemmer vel da bv vel teller 40+3? Man kan bli forvirret av mindre :p

-Appen

Back
Topp