Legesjekk etter fødselen

Enitsirhc

Forelsket i forumet
Jeg er født med en hjertefeil man ikke kan oppdage før etter fødselen,såkalt abnorm åpen ductus(hjerteklaffen lukker seg ikke som den normalt skal etter fødselen). Jeg vet at den ikke er arvelig,men er jo klart bekymra for at den lille skal ha den samme feilen når hun kommer til verden.

Sjekker legene dette ekstra når de ser dette i papirene mine,eller er dette noe jeg bør poengtere at jeg gjerne vil at de skal sjekke flere ganger?? Mamma ble ikke trodd da hun sa at det var noe galt med meg,og måtte kjempe for at jeg ble sjekka.Har ikke lyst til å oppleve en sånn situasjon selv,selv om jeg vet at ev operasjoner osv. er noe jeg kan klare å komme meg gjennom.

Så har i tillegg samboer en medfødt hjertefeil,men den har vi allerede vært på hjertekontroll og sjekket at hun ikke har. Og hjertet ser helt flott ut nå,så det er i grunn bare min feil vi er bekymra for. Bekymrer jeg meg kanskje litt for mye?!

Skal du føde på samme sykehus som dere har vært på kontroll hos? Kanskje du kan gi beskjed til de du har vært på kontroll hos at du ønsker en sjekk etterpå. Men når dere har fått oppfølging i forkant, så vil det jo være naturlig å ta en sjekk etterpå. Men kanskje greitt å få sagt fra sånn at du slipper å tenke på det?
Ellers så virker det som folk har så totalt forskjellig opplevelse av hvilken hjelp man får, så det er nesten vanskelig å vite hva man skal forvente.

Skal føde i Skien,men har vært på UL kontroller på kvinneklinikken på sykehuset i Porsgrunn.Er jo samme sykehus forsåvidt,bare en annen avdeling.Men det står jo i papirene at jeg er operert,så regner med at de sjekker det opp. Kanskje jeg skal skrive det opp og levere til fødeavdelingen når jeg kommer dit.

Eg ville nok nevnt det, sjølv om dette er noko eg trudde dei sjekka på alle nyfødte. Heller mase ein gang for mykje, enn ein gang for lite. Skrive det i fødebrevet ditt kanskje? (viss du skal skrive det da)

Jeg syns absolutt ikke du bekymrer deg for mye. Man ønsker jo selvsagt det beste for barnet sitt, og føler du deg pågått urolig er det noe leger og jordmødre burde ta på alvor. Jeg ville ha lagt ved et skriv fra legenorm at du har den hjertefeilen du har. Selv om det ikke er arvelig er det noe å ta på alvor:) Lykke til, vi føder forresten på samme sykehus:)

Beklager litt skrivefeil, skriver på iPad og her retter det seg litt som det vil:p hehe

Beklager litt skrivefeil, skriver på iPad og her retter det seg litt som det vil:p hehe

Får du til å bruke det nye forumet på brett altså? Jeg får det ikke til å funke i hele tatt på mobilen, og nettbrett er jo omternt det samme som mobil, bare større skjerm.. Men kanskje jeg skulle prøve det? Kjekt om man slipper å dra med seg hele PCen til sykehuset bare for å ha tilgang på forumet ;P

Jeg ville nok nevnt det før, under og etter fødselen og mast til de hadde sjekket det opp.

Får du til å bruke det nye forumet på brett altså? Jeg får det ikke til å funke i hele tatt på mobilen, og nettbrett er jo omternt det samme som mobil, bare større skjerm.. Men kanskje jeg skulle prøve det? Kjekt om man slipper å dra med seg hele PCen til sykehuset bare for å ha tilgang på forumet ;P
Jada, var ikke noe problem å bruke forumet på iPaden hvertfall:) Kommer nok til å ta den med på sykehuset selv, litt lettere å ta med seg:)

Jada, var ikke noe problem å bruke forumet på iPaden hvertfall:) Kommer nok til å ta den med på sykehuset selv, litt lettere å ta med seg:)

Ja, helt klart:) Nå har jeg Samsung Galaxy da, så det er jo et annet operativsystem.. Spent på om det funker på den, men gidder ikke sjekke før i morgen, for nå er den helt tom for strøm ;)

Back
Topp