Legesjekk bt og urin...

jece85

Forelsket i forumet
Har jo de siste dagene vært mer hoven i ben hender og armer. Og hodepine som ikke gir seg ved søvn litt uvel, og generelt slapp.. Etter legetimen i dag sitter jeg med en litt bekymret følelse i forhold til SF..
Urin i dag viste +1-2 på protein, og bt var på 148/90 så 136/86 så 142/88..
Vet jo det ikke er så høyt bt men er slik det har begynt de andre to gangene...
Er veldig glad for at jeg har jm time allerede i morgen!

Da hadde nok jeg også blitt redd.. bra du har time i morgen:)

Godt at du skal på kontroll i morgen igjen ja. Kan jo høres ut som starten på en sf. Bra du har reagert sjøl også, lykke til med kontroll i morgen og hvil deg godt :-)

Tusen takk :) jeg syns det starter veldig likt som de andre gangene hvertfall. Sist sjekk var bt på 120/68 så er i hvertfall en god stigning på 1 uke..

Har du hatt svangeskapsforgiftning før,,jeg mener i tidligere svangerskap? Greit du skal til jordmor i morgen da.. og kjenn på formen og på bevegelser til knøttet..

Jeg har hatt 2 svangerskap med svangerskapsforgiftning begge ganger... det var helt på slutten..så ble satt i gang. De sier at det er ca 30 % sjanse for at jeg får det denne gangen også..

Masse lykke til i morgen :)

Har du hatt svangeskapsforgiftning før,,jeg mener i tidligere svangerskap? Greit du skal til jordmor i morgen da.. og kjenn på formen og på bevegelser til knøttet..

Jeg har hatt 2 svangerskap med svangerskapsforgiftning begge ganger... det var helt på slutten..så ble satt i gang. De sier at det er ca 30 % sjanse for at jeg får det denne gangen også..

Masse lykke til i morgen :)

Ja har hatt SF i begge svangerskapet mine tidligere. Første gang ble jeg igangsatt 2 dager før termin og andre gang 3 uker og 1 dag før..
Er det så mye som 30% ? Har du vært å tatt målinger av blodgjennomstrømningen til morkaka?

Godt du har time hos jordmor imorgen! :-)
Men kunne ikke legen si noe om dette, dersom du var der idag?
Jeg har ingen kjennskap til dette selv, men håper at du slipper unna, og at du blir bedre igjen! :-)

Lykke til hos jordmor i morgen!

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Legen sa bare at jeg skulle gå til sjekk to ganger i uka..
Tusen takk for lykke til ønskning :)

Lykke til på kontroll i morgen :) Jeg har selv time i morgen - takk og pris for det! Hovner opp ekstremt i bein, armer og ansikt. Det er så hovent at jeg ikke får av meg klokka eller gifteringene, sliter faktisk med å få av meg sokkene også og hevelsene går ikke så mye ned i løpet av natta. hadde utslag 3+ på blod, 2+ på proteiner og 3+ på leukocytter i går hos fastlegen. BT ble ikke sjekket. Har litt synesflimmer innimellom etc. Hadde jo forhøyede infeksjonsverdier. Kan dette være tegn på sv.forgiftning altså? Jeg hadde BT(målt selv) på 128/94 under hvile på dagen i dag. Er det høyt?

S-Ferritin: 0
Hb: 6,5
B-12: 200
MMA: 0,07
Folsyre: 0
D-vitamin: 0

Dette ble tatt for 1 mnd siden og jeg har ikke fått beskjed. Er allergisk mot jerntilskudd som må taes vesp(gjennom munnen)så jeg kunne få 5 x infusjon med jern til en pris av 1300kr pr. pose. Dette var jo selvfølgelig noe de måtte bestille som de fikk inn igjen på mandag evt. Så får jeg spørre om hun har en løsning på "problemet". Er jo ikke noe rart at jeg er svimmel og uvel til tider, hehe...

Guri så mange ganger det ble postet da... får ikke til å slette dem jeg.

Lykke til på kontroll i morgen :) Jeg har selv time i morgen - takk og pris for det! Hovner opp ekstremt i bein, armer og ansikt. Det er så hovent at jeg ikke får av meg klokka eller gifteringene, sliter faktisk med å få av meg sokkene også og hevelsene går ikke så mye ned i løpet av natta. hadde utslag 3+ på blod, 2+ på proteiner og 3+ på leukocytter i går hos fastlegen. BT ble ikke sjekket. Har litt synesflimmer innimellom etc. Hadde jo forhøyede infeksjonsverdier. Kan dette være tegn på sv.forgiftning altså? Jeg hadde BT(målt selv) på 128/94 under hvile på dagen i dag. Er det høyt?

Dette ble tatt for 1 mnd siden og jeg har ikke fått beskjed. Er allergisk mot jerntilskudd som må taes vesp(gjennom munnen)så jeg kunne få 5 x infusjon med jern til en pris av 1300kr pr. pose. Dette var jo selvfølgelig noe de måtte bestille som de fikk inn igjen på mandag evt. Så får jeg spørre om hun har en løsning på "problemet". Er jo ikke noe rart at jeg er svimmel og uvel til tider, hehe...

Huff disse tegnene dine høres ikke bra ut... Kom deg på kontroll så fort som mulig! Når det gjelder bt ditt syns jeg undertrykket ditt høres høyt ut altså...
Men hva slags lege har du egentlig som ikke måler bt når du kommer med slike symptomer???
Kjempemasse lykke til til deg. Med de verdiene der spørs det om at du ikke kanskje blir innlagt... Ikke for å skremme... Men protein i urin, hevelse, og undertrykk på over 90 defineres som SF..

Jeg tror du bør ringe jordmor i dag.. det er ganske klare tegn..

Ring i dag. Lykke til :)

Ja har hatt SF i begge svangerskapet mine tidligere. Første gang ble jeg igangsatt 2 dager før termin og andre gang 3 uker og 1 dag før..
Er det så mye som 30% ? Har du vært å tatt målinger av blodgjennomstrømningen til morkaka?

Ja..legen sa det på siste sjekk.. Ja jeg ble målt sist i uke 32 og da var alt bra... Er sykmeldt nå da..fordi jeg hadde en periode med høyt blodtrykk.. Nå er det helt fint og ingen tegn til SF. Er inne til sjekk av BT og urin hver andre uke

Ja..legen sa det på siste sjekk.. Ja jeg ble målt sist i uke 32 og da var alt bra... Er sykmeldt nå da..fordi jeg hadde en periode med høyt blodtrykk.. Nå er det helt fint og ingen tegn til SF. Er inne til sjekk av BT og urin hver andre uke

Det er godt man blir tett fulgt opp. Hos jm i dag hadde jeg eksakt samme bt og utslag på urin som i går. Så da holder det seg stabilt enn så lenge :)
Ønsker deg lykke til og krysser fingrene for at vi begge holder oss friske frem til normal fødsel :)

Back
Topp