leger under keisersnitt

Solmilla83

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Er det alltid to gynokologer som opererer under et keisersnitt?
Kjenner jeg gruer meg mer og mer nå som det nærmer seg. Akkurat 3 uker igjen i dag. 6 oktober braker det løs. Gleder meg til å møte lillegutt som kommer til å bli stor. Trur jeg er redd for at noe skal gå galt eller hvordan tiden etterpå blir.

Jeg har ikke peiling på hvor mange de var når vi tok keisersnitt, kanskje totalt 6-8 personer?
Men ikke tenk så mye på det du :) til oss var det en mann som var satt til å snakke med meg hele tiden. Han var sykepleier og sjekket konstant blodtrykk ++ og forklara for meg hva de andre drev på med. Han gjorde virkelig snittet til en leik ;)
Men om du tenker mye på det så kan du jo høre med jordmor neste gang du ska dit om hvordan praksisen er på deres sykehus :)

Jeg har ikke peiling på hvor mange de var når vi tok keisersnitt, kanskje totalt 6-8 personer?
Men ikke tenk så mye på det du :) til oss var det en mann som var satt til å snakke med meg hele tiden. Han var sykepleier og sjekket konstant blodtrykk ++ og forklara for meg hva de andre drev på med. Han gjorde virkelig snittet til en leik ;)
Men om du tenker mye på det så kan du jo høre med jordmor neste gang du ska dit om hvordan praksisen er på deres sykehus :)

Vet det er mange med sykepleier, anestesi osv, men lurte på om det var to som liksom opererte. Jeg skal ha narkose så vil ikke få med meg så mye.

Vet det er mange med sykepleier, anestesi osv, men lurte på om det var to som liksom opererte. Jeg skal ha narkose så vil ikke få med meg så mye.
Jaha sånn ja :) nei da kan jeg ikke hjelpe deg. Men du kan jo bare ringe sykehuset å spørre? :) eller ta det opp med jordmor?

Regner med det er litt forskjellig fra sykehus til sykehus hvordan de gjør det. Noen har vel 2 kirurger inne, mens andre har 1 inne og 1 på standby. Ellers er det vel mest vanlig med 2 operasjonssykepleiere (en steril, en ikke), 1 anestesisykepleier, 1 anestesilege som går litt til og fra, og 1-2 fra føden som tar hånd om barnet.

En gynekolog som opererer og en som assisterer. Alltid to fikk jeg vite.

Back
Topp