Leger har ingen forståelse

Lillenurk93

Elsker forumet
Marslykke 2016
Må bare få blåse litt ut av meg.
Får en stund tilbake hadde jeg noen minimale småblødninger som bestod av brun utflod? (Rundt uke9) da jeg kontaktet legekontoret her jeg bor fikk jeg besjed om att jeg kunne få ta en HCG test, (selv prøvde jeg og forklare att dette ikke var noe vits siden jeg da var i uke 10) men fikk beskjed om att det var det jeg måtte gjøre. Fikk så tilbakemelding idag på att HCG testene var sunket med 2000, men de kunne fremdeles ikke bekrefte om det er noe og bekymre seg for og, så jeg måtte bestille en ny time til lege neste uke (da er jeg 12uker) så de kunne prøve og finne Hjertelyd. ... Koffor ikke bare få en UL undersøkelse når de har maskiner til det på legekontoret :mad: har heldigvis klart å krangle meg til UL time med jordmor men må ringe henne i morgen og få time...

Noen andre som har opplevd lignende?

Jeg har... flere ganger... ikke noe kult. De gangene det har skjedd med meg har jeg bestilt privat ul.

Håper alt er bra med spiren din ♡

Hørt om flere som har opplevd det samme, for mange leger mener det er ikke noe å gjøre om det skulle gå galt, så da er det heller ingen vits å sjekke :(

Æsj håper alt er bra med deg og spira. HCG testing i de ukene der er jo misvisende. Godt du får en ul, så slipper du å uroe deg iallefall

Brun utflod er tegn på gammelt blod, altså ikke en aktivblødning, og kommer mest sannsynlig av at en eller flere små blodårer har blødd litt. Det man skal være obs på er blødninger med frisk blod og klumper i tillegg til smerte :) Og det er veldig vanlig at symptomene kommer og går eller forsvinner når man er kommet hit :) Så jeg er 97% sikker på at det ikke er noe galt hos deg <3
Selv fossblødde jeg gjennom alt jeg gikk å sto i fra uke 4 og til uke 12 sist, og i dag fulgte jeg en spent 6 åring til skolestart :) Så kraftige blødninger trenger heller ikke å bety slutten :)

Altså, jeg skjønner forsåvidt legen og, det er ikke noe de kan gjøre. Og det koster ganske mye med slike undersøkelser.
Men uansett så er det et mareritt å gå og ikke vite noe, og som de hormonelle bombene vi er burde de visst bedre og ta undersøkelsene som er nødvendig rett og slett for å berolige den gravide.

Legene burde alltid ta blødninger på alvor, og ikke bare for å berolige den gravide. Dersom blødningene er tegn på SA vil kroppen i de fleste tilfeller orde opp selv. I slike tilfeller er det ikke mye legene kan bidra med. Men det er ikke alltid kroppen ordner opp selv. I de tilfeller trenger kroppen hjelp til å ordne opp. Jeg opplevde selv MA før jul, da blødde jeg litt sånn brun utflod bare en dag. Så ikke noe mer før litt over en uke senere, da kom det litt mer brun utflod. På grunn av julestengte legekontor osv tok det ca 3 uker fra første blødning til jeg fikk satt i gang aborten. Kroppen viste ingen tegn til å ordne opp selv, og magen fortsatte å vokse. Hvem vet hvor lenge jeg hadde gått dersom jeg ikke fikk time til ul med en gang.

Nå mener jeg virkelig ikke å skremme deg altså, jeg er sikker på at den lille i magen din har det helt fint :) Særlig hvis du ikke har hatt noe mer blødninger. Men jeg hadde forlangt ultralyd uansett, bare for å få bekreftet at alt faktisk er bra med spira.

Jeg har hatt brunt utflod ofte siden uke 4-5. Jeg har sett en liten krabat med hjertelyd og bevegelser to ganger :)
Brun utflod behøver ikke å være noe farlig og heller litt mer normalt, og tror du skjønner og føler hvis noe er galt. Jeg har blitt mer redd og engstelig av å lese her på BV, så måtte holde meg borte i starten ;)

Heldigvis er ikke alle leger slik. Min lege tok meg på alvor da jeg hadde hatt blødning. Var bare 6 uker på vei, hadde hatt en liten blødning og ingen smerter. Han sa det mest sannsynlig gikk bra, men at vi skulle sjekke likevel. Fikk målt Hcg, og da vi fikk resultatene ble jeg sendt på UL med en gang. Alt var vel :)

Masse gode tilbakemeldinger her :-) har funnet ut at å lese om slike ting på nette er det værste man kan gjøre!
Har fått bestilt time til privat UL gjennom bedriftshelsetjeneste vår Volvat og skal inn på fredag, så bare noen få dager med bekymringer igjen før vi (forhåpentligvis) kan senke skuldrene ;-)

Masse gode tilbakemeldinger her :-) har funnet ut at å lese om slike ting på nette er det værste man kan gjøre!
Har fått bestilt time til privat UL gjennom bedriftshelsetjeneste vår Volvat og skal inn på fredag, så bare noen få dager med bekymringer igjen før vi (forhåpentligvis) kan senke skuldrene ;-)

Så bra du fikk deg time da ♡

Back
Topp