Legens ordre: Finn deg et annet yrke!

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Jessda, det var kalr beskjed fra legen min idag!
Er sykepleier, men ryggen vil ikke være med på det... (og det før jeg er 30)
Legen sa at så lenge jeg jobber med fysisk arbeid, så vil ryggen min bli helt ødelagt..

Så.. Kom med forslag til yrker/ jobber uten så mye belastning på rygg :)

Hvis legen mener det, og du er for dårlig til å jobbe, vlle jeg først og fremst tatt kontakt med NAV. De kan hjelpe deg med evt omskolering eller AAP. De kan også hjelpe deg å finne ny jobb :)

Kontorarbeid?

Kanskje ikke det du har lyst til etter å ha hatt en såpass aktiv jobb...

*Becca* skrev:
Hvis legen mener det, og du er for dårlig til å jobbe, vlle jeg først og fremst tatt kontakt med NAV. De kan hjelpe deg med evt omskolering eller AAP. De kan også hjelpe deg å finne ny jobb :)

Tok kontakt med nav idag, og de sa jeg først måtte melde meg som arbeidssøker, så det har jeg gjort idag (selv om jeg er ansatt en annen plass) så blir det vel den papirmølla å sette igang med tenker jeg!

Får håpe det ikke blir like mye tull fra nav i denne omgangen da!

Tenker litt på omskolering, men vet ikke hva jeg vil satse på :)

blessa skrev:
Kontorarbeid?

Det går jo an å prøve :)

KvakKvakK skrev:

blessa skrev:
Kontorarbeid?

Det går jo an å prøve :)

Kanskje de trenger kontorarbeidere på NAV? Hehe :p

blessa skrev:

Kanskje de trenger kontorarbeidere på NAV? Hehe :p

Huff, det er ikke så fristende tanke!

Astra skrev:
Hva med en videreutdanning? Mye du kan bli med sykepleierutdanninga i bunnen.. :)

Astra skrev:
Hva med en videreutdanning? Mye du kan bli med sykepleierutdanninga i bunnen.. :)

Var det første jeg også tenkte, om du liker jobben din så kan du jo finne noe i samme sjanger?
Dumt å skulle kaste bort en såpass lang utdanning også da! :)

Vipsis skrev:

Astra skrev:

Var det første jeg også tenkte, om du liker jobben din så kan du jo finne noe i samme sjanger?

Jeg lurer litt på ta videre, så jeg kan bli lærer innen helse og sosial - da får jeg brukt utdannelsen min også :)

Hmm, så er det jo økonomi og admministrasjon
Har dere andre forslag innenfor sykepleien da? jeg prøver å finne en oversikt men det har jeg ikke funnet enda

Vipsis skrev:

Astra skrev:

Var det jeg tenkte også...

Har jo masse innen sykepleier du kan bli da...

Helse, sosial og ernæring:

Epilepsi og rehabilitering
Faglig ledelse for sykepleiere med lederansvar
Folkehelsearbeid for tannhelsepersonell
Helsesøsterutdanning
Jordmorutdanning
Kardiologisk sykepleie
Kunnskapsbasert praksis i helsetjenesten
Operasjonssykepleie
Personalledelse for helse- og sosialsektoren
Psykisk helsearbeid
Psykisk lidelse og utviklingshemming
Sexologi og funksjonshemning

Kopiert fra hiak.

Er en del sykepleiere som omskolerer seg på mitt studie. Jeg studerer økonomi:)

Kommer litt an på hva du liker å drive med da..

Var det jeg tenkte også...

Har jo masse innen sykepleier du kan bli da...

Helse, sosial og ernæring:

Epilepsi og rehabilitering
Faglig ledelse for sykepleiere med lederansvar
Folkehelsearbeid for tannhelsepersonell
Helsesøsterutdanning
Jordmorutdanning
Kardiologisk sykepleie
Kunnskapsbasert praksis i helsetjenesten
Operasjonssykepleie
Personalledelse for helse- og sosialsektoren
Psykisk helsearbeid
Psykisk lidelse og utviklingshemming
Sexologi og funksjonshemning

Kopiert fra hiak.

takk :)
psykiatri og sexologi er interessant!

blessa skrev:
Kontorarbeid?

kontor arbeid er vel heller ikke optimalt om man har dårlig rygg.....dårlig rygg og stille sittende arbeid høre ikke sammen det heller. hva med å jobbe som sykepleier men på et sted med mindre løft osv...?? jeg er hjelpepleier med en rygg fra helvete....nå jobber jeg i et bokollektiv for demente som greier en hel del selv, de skal ha en viss grad av funksjonsnivå hvis de skal bo der...blir de mer pleie trengende så blir de flytta til sykehjem...er ikke bra med stille sittende arbeid når man er dårlig i rygen heller, men så bør man unngå de tyngse forflyttningene og løfta også...

Eg er psykiatrisk sjukepleiar og stortrives i min jobb. Kanskje det kunne vera noko for deg? Kanskje jobba ein plass der det er lite utaggering da, ikkje på ein lukka post slik som meg ;o)
Viss eg hadde fått muligheten gjennom NAV å ta ein videreutdanning til så ville eg valgt helsesøster, det er jo ingen tunge løft i allefall :o))

sogn78 skrev:
Eg er psykiatrisk sjukepleiar og stortrives i min jobb. Kanskje det kunne vera noko for deg? Kanskje jobba ein plass der det er lite utaggering da, ikkje på ein lukka post slik som meg ;o)
Viss eg hadde fått muligheten gjennom NAV å ta ein videreutdanning til så ville eg valgt helsesøster, det er jo ingen tunge løft i allefall :o))

Helsesøster eller jordmor var planen min når jeg begynte på sykepleien.. Men her er ikke ledige jobber! Nå har det nettopp vært et stort aldersskifte innen begge disse, så kan gå mange år før det blir noe ledig.. (pluss at høgskolen her utdanner altfor manger.. 50stk annen hvert år, og her er 4-5 stillinger i hele distriktet :(((( )

Mange fine forslag her..! Jeg jobber og som sykepleier og jobber på en kjempetung pleieavdeling på et sykehjem.. Nå skal dagvaktene halveres(!!) fra 8 personal til 4.. Helt sykt.. Så jeg fatter ikke hvordan jeg skal overleve.. Vurderer karrierebytte selv.. Jeg elsker jobben min, men tenkte ikke å være ufør i en alder av 40 liksom..
Hva med å ta noe pedagogikk og kanskje jobbe på en helse og sosialfag linje? Mener at mange av de som er lærere på den linja her er sykepleiere i grunn.. Med noe pedagogisk etterutdanning.. :-)

Back
Topp