Legens beregning av termin...

Luckyus

Flørter med forumet
JuniJubel2021
Var hos legen i dag, og i følge babyverdens og en annen app jeg har er jeg 10 uker på vei.
Siste mens var 17 september.
Men legen mente jeg var 8 uker, i følge sånn de regner det på sykehuset, og fikk da termin 2 uker frem fra det jeg hadde regnet med.
Hun har brukt FHI sin kalkulator.

noen fler som har opplevd dette? fikk neste time når jeg for henne er 12 uker, men jeg mener jeg er 14 da:schoked025

Min erfaring er at legene ikke alltid har peiling :hilarious: fosteret er riktignok 8 uker, men du har fullført 10 uker av svangerskapet mener jeg

Hmm ... min siste mens var 7.september og er 11+3 i dag :) så jeg tror legen er litt på bærtur:hilarious:

Min erfaring er at legene ikke alltid har peiling :hilarious: fosteret er riktignok 8 uker, men du har fullført 10 uker av svangerskapet mener jeg

Ja, jeg er helt enig i den :)
Men bare kjedelig at hu flytta terminen min også:smiley-angry017

Ja, jeg er helt enig i den :)
Men bare kjedelig at hu flytta terminen min også:smiley-angry017

Ganske sikkert på at jordmor endrer datoen igjen når du har time der :) Jeg ville sendt en melding til jordmor for å høre (og for å ha det skriftlig) så kan du si det til legen etterpå :p

Ja, det må jo være feil? Ca samme for meg (Litt usikkert, får termin på ultralyd til uka) og jeg er jo i uke 10 ish. Så justerer de jo også garantert på OUL. :)

Håper ikke OUL blir seinere bare på grunn av dette...
Men jeg skal bestille privat UL så får vi se hva de sier der da :)

Vi er tydeligvis veldig likt, for min siste mens var 18. September og jeg er 10+0 i dag, bekreftet med tidlig ultralyd og hele pakka :)

Min siste mens var 08 sept, og jeg ble nettopp flyttet bakover med 6 dager (etter TUL) , slik at jeg nå er 10+4. Så jeg tror nok muligens det kan stemme..
Men kommer nok veldig an på syklusen din :rolleyes:

Jeg er blitt gravid ved hjelp av prøverør så vi vet jo nøyaktig befruktningsdato og termindato, allikevell ville fastlegen min skrive dato for siste mens og regne termin ut fra den :laughing021 Så på helsekortet mitt står det termin 6.mai elns, og det er 100% feil. Sa tydelig ifra også om det, men neida. For terminen min er ikke før 1.juni ❤️

Jeg er blitt gravid ved hjelp av prøverør så vi vet jo nøyaktig befruktningsdato og termindato, allikevell ville fastlegen min skrive dato for siste mens og regne termin ut fra den :laughing021 Så på helsekortet mitt står det termin 6.mai elns, og det er 100% feil. Sa tydelig ifra også om det, men neida. For terminen min er ikke før 1.juni ❤️
Er det mulig:hilarious: mange uker forskjell også da:cool14

Min siste mens var 08 sept, og jeg ble nettopp flyttet bakover med 6 dager (etter TUL) , slik at jeg nå er 10+4. Så jeg tror nok muligens det kan stemme..
Men kommer nok veldig an på syklusen din :rolleyes:

Flyttet bakover på grunn av UL eller beregningskalkulator?

At det går an:laughing025

Back
Topp