Legen..

Heidi:)

Glad i forumet
Noen som vet om leger også kan lete etter hjertelyden til fosteret? Jeg er som dere sikkert har skjønt nå litt bekymret for det meste.. :p alt er nytt, og jeg setter spørsmålstegn ved alt hehe... Skal ikke til jordmor før om 1.5uke og har vært bekymret siden ultralyden for snart 4 uker..har egentlig ingen grunn..bare synes det er skummelt og ikke vite noen ting...så det jeg da kom til å tenke på nå var..kan jeg bestille time hos legen imorgen og kan han sjekke hjertelyden,eller har ikke de utstyr til det?? Det hadde fått meg til å roe meg ned et paar hakk :D

Leger skal ha dopplere, men er ikke alltid de finner hjertelyd så tidlig. Når jeg gikk med storebror fant ikke legen hjertelyden på første kontroll (rundt 12uker) men hun sa det var helt normalt. Nå fant legevikaren den i det fjerne, men hun var kjapp så hørte ikke så mye. Men legen min fant den her forige uke. Men er du bekymret så kontakter du legen en gang for mye enn en gang for lite :-)

Legen måler hjertelyd ja. Du skulle kjøpt deg en sånn doppler Heidi, så kunne du fulgt medvselv:-)) Ei venninne av meg gjorde det.

Jaaa...skulle egentlig gjort det! Tenkt på det i 3 uker nå,hehe..men leser så mye til og fra om det er skadelig osv.. litt redd for det :/
Men sååå bekymret som jeg er så burde jeg gjort det ja!! hehe..
Kan jeg bestille time hos legen KUN for å høre hjertelyden?? Føler jeg må ha en større grunn for å komme dit.. : /

Hvis du ringer og ber om time utelukkende for å høre etter hjertelyd så får du nok avslag. (med mindre legen din er unormalt opptatt av service)
Kan du ikke ringe jordmor og høre om hun har fått noen avbestillinger tidligere enn timen din, og så bestiller du deg egen doppler med en gang. http://www.angelsounds.no/

Har allerede ringt jordmoren ;) Hun jobber bare mandager og onsdager, og har hatt ferie til og med idag..så er ikke så lett å få noe før :/ 
Prøver å ringe legen nå for å høre...får prøve å si at jeg er veeldig bekymret og bare må få en time  Er jo litt sant og, hehe 

Takk for link forresten!! Lurt veldig på hvor man får kjøpt de hen.... :) *lese om*

noen leger har vel sånt utstyr, men min lege fant ikke noe hjertelyd i sist svangerskap og ikke gjorde ho seg store fliden heller.. jm var mye bedre på det der.

Ja..jeg tror også jordmoren min er bedre på det.. han fastlegen min er egentlig helt grønn på graviditet..det skjønte jeg fort sist jeg var der.. :p
Fikk tak i legen da..etter 15min med "du er nr.1 i køen.." hehe...Jeg kunne helt klart få time der for dette,men de hadde ikke noe ledig før neste fredag! Så da takket jeg nei,og får heller vente til jordmortimen 22aug..nå har jeg prøvd nok synes jeg.. :p Åååå..lenge å vente!

Back
Topp