Legen?

Emilie3

Flørter med forumet
Når kan vi ta kontakt med lege at man er gravid?
Jeg syns det er kansje litt tidlig nu og ringe og "si i fra". 
husker når jeg var gravid med gutten min som er 2nå, fikk jeg bare beskje om og ikke stresse med lege\jordmor siden jeg var 2 gansk fødene. 

Men hva skal dere "gå" til? 
Lege, jormor eller noe ant?
Og kansje hvorfor? 
Jeg har enda ikke bestemt meg for hva jeg vil 
gå til. 
Med dattren min gikk jeg til jordmor og med sønnen min 
gikk jeg til lege. 
var ikke samme opplevelsen med og gå til 
lege. 

så har du tenkt på hvor du skal være 
under svangerskapet? 
Og når skal dere "si i fra"

Det var eg godt spørsmål.Husker ikke hvor langt jeg var på vei sist gang før jeg kontaktet jordmor.
Skal uten tvil gå til jordmor denne gangen også. Tror vi har den beste jordmora i norge
Å legene vi har her,skulle ikke fått lov å bli kallt leger for å si d sånn:o

Jeg skal til legen Tirsdag om 12 dager. Da er jeg ca 6+4.
Jeg har bechterev og vi skal planlegge løpet fremover, samt at hun skal henvise meg til diverse tidlige ultralyder.

Har flyttet siden jeg var gravid sist (hadde da verdens beste jordmor), så nå er jeg litt usikker på om jeg også skal gå til jordmor.

Syns selv det var veldig tidlig, og var vel egentlig klar for å vente til jeg er rundt 12 uker, men jeg spurte henne da jeg var innom med datteren min, og hun ville ha meg inn såpass tidlig.

Forrige gang gikk jeg annenhver gang til lege og jordmor, men den siste mnd, var jeg hod jormor 2 ganger i uken for måling av BT, og urinprøve.

Kanskje ringe å bestille time rundt uke 8?

Ved jordmor hadde jeg bestilt allerede i uke 6, så man vet at man kommer inn, det er ofte lang ventetid hos jordmødre...
Jeg skal gå til jordmor, det er noe helt annet, de jobber kun med gravide og fødende kvinner, de kan masse om det, mens fastleger kan litt om absolutt alt :)

Jeg ønsker nok time hos jordmor rundt uke 12.
er ventetider her også så må ringe i god tid :p

Tar tidlig ultralyd ca uke 8. legen vet jeg ikke om jeg drar innom en gang :p
Skal dit til uka for noe annet, kan sikkert ta en prat om det da...

Ja man kan også ta i uke 5-6 tror jeg , men da syns ikke ting så godt. I uke 8 syns hjertet godt og det ser ut som en peanøtt med skall :p

såpass.

trur jeg skal ta kontakt med ei jormor i byen snart jeg. kansje det er lang vente tid hær også, som jeg ser det er andre plasser. 

Jeg har første legetime imorgen alt jeg:o) Skal på første ul fredagen om 3 uker, da er jeg 7+5, hvis alt ser bra ut da, tenkte jeg å bestille time til jordmor. Legen min er ganske rar, så kommer til å gå til jordmor:o)

Back
Topp