Legen

MorTilSnartTo

Flørter med forumet
Da har jeg også vært på første kontroll hos legen.. Han mente at jeg er 11 uker på vei,trodde jeg bare var 8 uker jeg..
Jeg måtte ta GU når jeg var der.. med celleprøve og alt..
han hadde ikke hørt noe om at man ikke burde ta det så tidlig i  svangerskapet..

Er vel ingen grunn til at man ikke skal ta GU tidlig i svangerskapet? Men jeg vet ikke helt nødvendigheten av det. Hadde ikke GU på min legekontroll, eller på noen under sist svangerskap, men så tok jeg celleprøve på etterkontrollen etter fødsel, så er jo en god grunn til å ta GU om det er 5 år eller mer siden sist celleprøve.

kattemamma skrev:
Er vel ingen grunn til at man ikke skal ta GU tidlig i svangerskapet? Men jeg vet ikke helt nødvendigheten av det. Hadde ikke GU på min legekontroll, eller på noen under sist svangerskap, men så tok jeg celleprøve på etterkontrollen etter fødsel, så er jo en god grunn til å ta GU om det er 5 år eller mer siden sist celleprøve.

Jo de anbefaler ikke det mer, pga av at de vil se på om det er noe sammenheng med SA og GU i første trimester.

Da synes jeg legen burde ringt gynokologisk avdeling for å forhørt seg...

Og sånn... hvorfor mente han 11 uker, når du mente 8?:) Det er jo bare fint å være lengre på vei, men skjønner ikke hvordan de kan se det?:)

MissWixen skrev:

kattemamma skrev:

Jo de anbefaler ikke det mer, pga av at de vil se på om det er noe sammenheng med SA og GU i første trimester.

Da synes jeg legen burde ringt gynokologisk avdeling for å forhørt seg...

Var hos gynekolog nå for å ta UL og jeg nevnte dette for henne. Hun sa at så lenge man tok utvendige prøver og ikke skulle langt inn så var det ikke noe problem, det var hvis man skulle lengre inn at man visst skal tenke seg litt om. Har hatt celleforandringer hele livet så hos meg var det ingen bønn. 

Back
Topp