legen...

AB

Forumet er livet
Jeg har vært kvalm 5 dager i strekk nå, jeg har skjønt at noen er kvalme i mange uker...
Mannen min mener på at jeg må gå til legen, men jeg sier at de ikke kan gjøre noe for meg og at det helt normalt å være kvalm.. men han vil ikke gi seg.

Det er vel ikke noe poeng å ta seg en legetur pga kvalme? eller??

Jeg vil råde deg til å bestille time hos en akupunktør, det har hjulpet på svangerskapskvalmen for mange.
Pass på at du spiser nok, at du ikke går sulten, jeg synes kvalmen blir verre da.

Ingen vits å gå til legen viss kvalmen ikke hemmer deg på noe vis, at du må være hjemme fra jobb og sånn. Men viss du føler du ikke kan fungere så må du jo få deg en sykemelding og det får du jo hos legen.

Jeg har vært kvalm konstant i 2 1/2 uke nå..Har gått sykemeldt siden da..Klarer ikke å fungere på jobb.. Jeg har fått postafen..Kan kjøpes uten resept på apoteket..Det er egentlig reisesyketabelleter..
Du kan jo prøve de..Ikke så dyre heller..Tror jeg betalte 35kr for de..

Lykke til

Kommer jo ann på hvor mye kvalm du er, jeg mener om du er det hele tiden, eller bare på visse tidspungt. De fleste er det om morgen. Da blir man annbefalt å spise noen salte kjeks eller kjøleskapa kald frukt (er friskt å lett å få i seg hvis man er riktig kvalm). Huske å spise frokost hver dag. Spise litt hver tredje time sånn ca. Man blir faktisk bare dåligere om man ikke spiser. Jeg spiste bare frukt og grønt omtrent de fire første måndene og gikk ned ca åtte kilo. Kastet opp en del på morgenen på jobben, men synes ikke det var noe problem å jobbe likevel. Da fikk jeg liksom noe annet å tenke på. Men det er veldig forskjellig hvordan man føler seg, og hvordan man opplever det. Hvis du føler det er vanskelig å være på jobb hadde jeg gått til legen hvis jeg var deg.

Back
Topp