Legen søkte ikke fødeplass :/

Lykkeår2016

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Var på svangerskapskontroll i dag hos fastlegen min, da han sa at han skulle henvise til OUL så spurte jeg om han da også søkte om fødeplass for meg. Han svarte da at det ikke var nødvendig.? Alle steder jeg har lest så skal man søke fødeplass. Noen andre som har opplevd at fastlegen eller Jordmor har svart at det ikke er nødvendig?

Legen min sa hu ikke hadde søkt fødeplass før og skjønte ikke hvorfor jeg skulle det? Hehe... tenkte å høre med jordmor på neste kontroll. Det er visst ikke hast uansett, for mange gjør det visst senere i svangerskapet. Men bor man på et sted med flere alternativer og mange søkere så haster det kanskje noe mer, som i Oslo feks...

Her i byen trenger man ikke søke fødeplass for det er bare et sykehus og det må man føde på. ;)

Okei, høres logisk ut! Blir bare litt stressa når det står overalt hvor man leser at man skal bestille fødeplass ved første svangerskapskontroll :D hører med Jordmor når jeg har time hos henne :) takk for svar :)

Mener legen søkte fødeplass til meg sist (bor i Oslo-området). Men mulig at det går automatisk når man bestiller OUL:)

I oslo må man søke fødeplass før å få OUL siden man får oppfølging på sykehuset man da sokner til. Jeg skal ha tidlig oppfølging av sykehus i uke 12 og måtte søke fødeplass før jeg kunne få time til UL.

Hm.. Blir forvirret av dette, jeg.. Legen min sa at jeg må søke, og at det vanligvis gjøres ved 1. svangerskapskontroll. Jeg bor ikke i Oslo. Hør med jordmor, du :-) Hvis ikke må vi jo bare stole på at legene kjenner prosedyrene i sitt område ;-)

Trenger ikke søke på fødeplass, hvis det ikk er noe sted man absolutt vil (en annen plass). Fødested er vell som oftest der man tar første ul ? :)

Her velges det mellom Kongsberg eller Drammen. Og da valgte jeg Drammen :-) Legen min sender skriv, så får jeg brev om oul :-)

Her er det også bare ett sykehus så trenger ikke søke om fødeplass. Gjorde ikke det sist heller. Men jeg må sende inn et skjema med endel informasjon. Fikk det hos legen første sv.skapskontroll.

Back
Topp