Legen ringte meg på jobb i dag...

Klodehode

Elsker forumet
På torsdag var jeg inne og tok en glukosebelastningstest. Fikk beskjed om at blodsukkeret var innefor normalverdi da. Men så sendte de prøvene til Haukeland og de kom frem til at verdiene var på 8, og det er over normalverdi. Sukk så i morgen må jeg på apoteket å kjøpe blodsukkermåler...
Hadde sv.diabetes forige svangerskap også, så jeg var på en måte forberedt på dette her, men ble jo så glad på torsdag... Var vist litt for tidlig å glede seg det.

Usj, så kjedelig da! Hva vil det si for deg framover da? Har veldig lite peiling på svangerskapsdiabetes, til tross for at jeg er sykepleier, høhø! Du har iallefall erfaring fra sist da, og da gikk det vel bra? :) Lykke til!

Uff, håper det går fint. Jeg har noen kilo for mye så jeg hadde BMI over 30 så må også ta en sånn test. Spørsmålet er når jeg skal ta den, for den kvalmen jeg har om dagen ville jeg ikke klart å holde på det i 2 timer  Får spørre legen neste uke. Jeg veide litt mindre sist (men hadde sikkert for høy BMI da og) og da hadde jeg ingen problemer. Får håpe det går bra. Måtte du endre kostholdet mye sist?

Har bestilt blodsukkermåler nå, kommer nok i posten i morgen tenker jeg ( lag vei til apotek) Så nå blir det måling av før og etter måltid fremover.
Måtte legge om kostholdet veldig sist, kunne ikke spise mye frukt og godterier var helt uaktuelt. Husker jeg unte meg to tvist en kakemann og en pepperkake på julaften :)
Ble insulin regulert til slutt, er forberedt på samme regime denne gangen. Fordelen var jo at jeg bare gikk opp 5 kg hele svangerskapet, og ned 11 etter fødsel.

Back
Topp