Legen på onsdag...

Kiwi86

Elsker forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
Hva er det legen gjør på første kontrollen?

Ikke så mye. tar blodprøver og urin prøve. Å er du riktig heldig så får du papirene [:D] Men det er ikke så veldig mye. Spørr om alt er bra osv..

han sjekker ikke hjertelyd på fosteret?

Tror hjertelyden er så lav at man må være ganske langt på vei før man hører det ?
Eller tar jeg feil ?

vet ikke jeg...men hører de ikke den på UL da?

hun sjekket urinen og tok blodprøve, også fylte vi ut sånn svangerskapspapir[:)]

tror jeg skal kjøpe meg sånn angelsound doppler eller hva det heter jeg[:D]

ORIGINAL: *oppsideisi*

vet ikke jeg...men hører de ikke den på UL da?

Nei, de ser hjerte dunke på en ul =)

her er jeg virkelig litt lost altså...har aldri vært på tidlig UL før så, derfor tenker jeg sikekrt ikke over att de bare ser ett slående hjerte...[:D] noen av dere som har erfaringer med angelsound eller babywatcher?

http://www.hi-baby.co.uk/acatalog/Angelsound_Fetal_Doppler.html hadde en sånn sist.
jeg syntes det var godt å kunne høre hjertet når jeg var veldig bekymret. var førstegangsgravid, og da var eg bekymret for ALT[8D], så da var det godt å sette på den, å høre hjertet en sjelden gang.

men det er viktig at du følger magefølelsen din og ikke stoler helt på denne angelsound. [:)]

jeg har ikke noen vond magefølelse heller så, går å er kvalm hele tiden, så vet at alt skal gå bra denne gangen her:) jeg får tenke litt på det med UL...for vis jeg hadde vel ikke vært kvalm vis alt ikke var i orden...???[:)] er sånn som det var da jeg merket att jeg var gravid...

Jeg tok en gynekologisk undersøkelse også da jeg var på første kontroll ( forrige svangerskap)
jeg skal til første kontroll om en uke, grugleder meg.

tar dere med urin prøve til legen, eller tar dere den der?

Er urinprøve, blodprøve, veing, måling av høyde og blodtrykk samt en GU (evnt celleprøve) her [:)] Tar med urinprøve hjemmefra, ikke så morsomt å ta det hos legen synes jeg hehe. Sist gang var jeg 10 uker på vei ved første kontroll og fikk høre hjertelyden

Back
Topp