Legen min har ferie!:-(

Frøken Ustrøken

Gift med forumet
Jada, legen min har ferie fram til den 26. mai hun!!:( Fikk litt panikk da jeg ringte dit i dag og jeg fikk den beskjeden på svareren.. Vet at det ikke er såå lenge å vente på å få time det altså, men jeg skulle gjerne hatt timen litt før... Jeg skal nemmelig på jobbintervju den 26., og hvis kvalmen fortsetter i dette tempoet her, så sitter jeg fint i det...
Også trenger jeg gode råd for hva jeg skal gjøre/si dersom kvalmen kommer under intervjuet... Har noen av dere et godt forslag?!:confused:

Kan du ikke ta kontakt med jordmor? :)

Kontakt legevakten for resept på kvalmestillende :)

Helt ny jeg også :-P men jeg vil jo tro det siden man kan velge.. vi har jordmor på helsestasjonen for unge som jeg får gå til gratis siden jeg er student, og jeg ringte bare dit :-P

Du kan bare kontakte helsestasjonen du tilhører, så er der jo du kan gå til. Men det gar jo ingen effekt på kvalmen da.

Prøv å ta reisesyketabletter. Det går bra en gang i blant. det fikk jeg beskjed om av legen min på fredag. Bare man ikke tar det så ofte.

Legen er pliktig til å ha vikar for seg når hun har ferie. Er hele kontoret stengt eller er bare hun borte? Pleie ofte å opplyse om vikar på svarer, hvis ikke snakker du med sekretæren og ber om time hos vikaren.

Legen er pliktig til å ha vikar for seg når hun har ferie. Er hele kontoret stengt eller er bare hun borte? Pleie ofte å opplyse om vikar på svarer, hvis ikke snakker du med sekretæren og ber om time hos vikaren.
Hele kontoret er stengt, hun har "privat praksis" (måtte sette det i hermetegn, for det er jo også en tv-serie:p). På svareren opplyste de om at man kan ringe de andre kommunelegene for hjelp på dagtid, ellers er det legevakta eller 113... Siden dette ikke er akutt, så fikk jeg ikke time hos den andre legen jeg ringte i dag (og ho jeg snakka med på kontoret der var i overkant frekk..!), men jeg kunne jo prøve det andre legekontoret da, fikk jeg beskjed om.. Blæh..:confused:

Hater frekke folk! Kan man ikke bare oppføre seg pent? Skal man ikke det mot gravide? :P

Hele kontoret er stengt, hun har "privat praksis" (måtte sette det i hermetegn, for det er jo også en tv-serie:p). På svareren opplyste de om at man kan ringe de andre kommunelegene for hjelp på dagtid, ellers er det legevakta eller 113... Siden dette ikke er akutt, så fikk jeg ikke time hos den andre legen jeg ringte i dag (og ho jeg snakka med på kontoret der var i overkant frekk..!), men jeg kunne jo prøve det andre legekontoret da, fikk jeg beskjed om.. Blæh..:confused:
For noen tåpelige naut :eek: De aller fleste fastleger er private, de har bare avtale med kommunen og får tilskudd... Prøv å ring det andre kontoret du kunne ringe, ikke brukbart at du ikke kan få time for å få Afipran du kan prøve for den verste kvalmen! Hør om legen evt har telefontid du kan ringe i og prate direkte med legen.

For noen tåpelige naut :eek: De aller fleste fastleger er private, de har bare avtale med kommunen og får tilskudd... Prøv å ring det andre kontoret du kunne ringe, ikke brukbart at du ikke kan få time for å få Afipran du kan prøve for den verste kvalmen! Hør om legen evt har telefontid du kan ringe i og prate direkte med legen.
Jeg vet!:confused::mad: Alt skal være så tungvint her på bygda..! Ja, jeg skal gjøre det i morra:) Får prate kun med fastlegen per tlf her, de andre "har ikke lov" til å ta imot andre sine pasienter...:( Og når kontoret der jeg har lege er stengt, så er det stengt...:(

Jeg vet!:confused::mad: Alt skal være så tungvint her på bygda..! Ja, jeg skal gjøre det i morra:) Får prate kun med fastlegen per tlf her, de andre "har ikke lov" til å ta imot andre sine pasienter...:( Og når kontoret der jeg har lege er stengt, så er det stengt...:(
Merkelig praksis må jeg si, jeg jobber selv på legekontor på bygda og vi er det eneste legekontoret både her og i nabokommunen. Det er sant at legen ikke kan ta imot de andre legene sine pasienter, men det er KUN hvis legen selv er på jobb! Vi kan aldri ha stengt utenom høytider, da må vi også ha åpent for øyeblikkelig hjelp de dagene det er arbeidsdager (mellom jul og nyttår osv). Jeg syns virkelig det er skikkelig dårlig at de har så dårlig service når de har tatt på seg å være vikar for en annen lege! Håper du får hjelp, hvis ikke må du jo bare kontakte legevakta og bønnfalle de om hjelp :oops: Lykke til! :)

Merkelig praksis må jeg si, jeg jobber selv på legekontor på bygda og vi er det eneste legekontoret både her og i nabokommunen. Vi kan aldri ha stengt utenom høytider, da må vi også ha åpent for øyeblikkelig hjelp de dagene det er arbeidsdager (mellom jul og nyttår osv). Jeg syns virkelig det er skikkelig dårlig at de har så dårlig service når de har tatt på seg å være vikar for en annen lege! Håper du får hjelp, hvis ikke må du jo bare kontakte legevakta og bønnfalle de om hjelp :oops: Lykke til! :)
Ja, det er helt tullete her... Har aldri vært borti så mange rare måter å gjøre ting på som her.. Og de har da stengt i hytt og pine!:( Ja, jeg skal prøve det andre kontoret i morra, er det ikke mulig å få time der, så får jeg bare prøve å vente til den 26.!:) Tenkte jeg skulle kjøpe meg Sea Band i morra for å se om det har noen virkning på meg... Tusen takk!:)

Det er jo ei uke det er snakk om. Frekk burde ingen være, men ei uke er ikke veldig lenge for "gravid og kvalm". Snakker vi hyperemisis er det jo fort noe annet, men da er legevakta aktuell.

Jeg skjønner at det er ubehagelig, og særlig med et jobbintervju. Har du noe som helst trisk som funker for deg? Prøv dea bands ja, men ellers: salt mat? kaldt vann? Hyppige måltider, visse ting du bør unngå? Gjør det best du kan for deg selv, og særlig dagen for intervjuet, så krysser jeg fingrene for at det går bra.

Selv om du får kvalmestillende av en lege er ikke det noen magisk pille som gjør formen tipp topp for de fleste, så det er ikke sikkert den gjør intervjuet noe lettere å gjennomføre.

Men feriestengte kontorer skal altid ha tilgjengelig vikar. Det er dog da for de som trenger time før ferien er over, og for ei ukes ferie snakker vi da egentlig "øyeblikkelig hjelp", hvilket det nok ikke virket for henne som om du trengte? (gjør du det, er legevakta aktuell. Ellers er det ei uke)

Det er jo ei uke det er snakk om. Frekk burde ingen være, men ei uke er ikke veldig lenge for "gravid og kvalm". Snakker vi hyperemisis er det jo fort noe annet, men da er legevakta aktuell.

Jeg skjønner at det er ubehagelig, og særlig med et jobbintervju. Har du noe som helst trisk som funker for deg? Prøv dea bands ja, men ellers: salt mat? kaldt vann? Hyppige måltider, visse ting du bør unngå? Gjør det best du kan for deg selv, og særlig dagen for intervjuet, så krysser jeg fingrene for at det går bra.

Selv om du får kvalmestillende av en lege er ikke det noen magisk pille som gjør formen tipp topp for de fleste, så det er ikke sikkert den gjør intervjuet noe lettere å gjennomføre.

Men feriestengte kontorer skal altid ha tilgjengelig vikar. Det er dog da for de som trenger time før ferien er over, og for ei ukes ferie snakker vi da egentlig "øyeblikkelig hjelp", hvilket det nok ikke virket for henne som om du trengte? (gjør du det, er legevakta aktuell. Ellers er det ei uke)
Var liksom det som var mest om og gjøre for meg, følte jeg burde hatt en time FØR jobbintervjuet, ikke bare pga kvalmen og svimmelheten, men for å snakke om en del andre ting også.
Prøver meg fram med det meste, lite som funker.. Har kjøpt sitronsaft idag, så skal teste det i vannet i morra. Ellers så er det som irriterer meg mest oppi det hele at de har stengt nå igjen.. (Er max en mnd siden hun hadde to uker stengt).. Og når da ingen av de andre legene tar imot pasienter med bihulebetennelse en gang (hadde det da, fikk beskjed om å ringe legevakta, for de hadde ikke tid til meg), da er noe rart i systemet mener jeg...

Vurdert å bytte lege?

Jeg skjønner du gjerne skulle hatt time før, men det er nok ikke så lett.

Jeg har lege på kommunelegesenteret. Trenger jeg time på dagen har de det (om jeg kvalifiserer, selvsagt) å få time hos egen lege er derimot ikke spesielt lett, de har en app jeg kan bestille timer på hos fastlegen eller en annen, sist jeg sjekka hadde ingen av dem ledig tid. Den viser nemlig bare to uker frem i tid. På nett viser den minst en måned, mot ei krones sms for påloggingskode. Jeg ringer trolig...

Vurdert å bytte lege?

Jeg skjønner du gjerne skulle hatt time før, men det er nok ikke så lett.

Jeg har lege på kommunelegesenteret. Trenger jeg time på dagen har de det (om jeg kvalifiserer, selvsagt) å få time hos egen lege er derimot ikke spesielt lett, de har en app jeg kan bestille timer på hos fastlegen eller en annen, sist jeg sjekka hadde ingen av dem ledig tid. Den viser nemlig bare to uker frem i tid. På nett viser den minst en måned, mot ei krones sms for påloggingskode. Jeg ringer trolig...
Har vurdert det en god stund å bytte lege, og nå tror jeg virkelig jeg skal gjøre det også... Blir litt lettere i september håper jeg, når alle de kommunale legene (bortsett fra ho jeg har, selvfølgelig..) blir samlet på et stort, nytt legesenter i sentrum!:)

Back
Topp