Legen jeg går til har vært fastlegen min gjennom hele livet mitt. Jeg synes han er verdens best lege og sånn. Men det er en liiiiten ting.... Han veldig religiøs og ønsker ikke å si kjønnet på babyen.
Han har ultralyd og sjekker barnet i magen, men nekter å oppgi kjønn.
Sist svangerskap ville han heller ikke opplyse om kjønn, men jeg fikk jo vite det på sykehuset på ordinær ul såkalt og jeg sa det til han ved neste time, hihi.
Sist uke når jeg var på kontroll spurte jeg om kjønn, og han forklarte meg at jeg hadde et velskapt barn i magen, og at alt var i orden og alle prøver var perfekte. Jeg fikk selv se en sjønn liten baby som danset rundt i magen min.
Men som sagt, fikk ikke vite kjønn. Han sier at det er en del som bør ventes til fødselen med å vite... Guds plan osv, osv...... At man skal være glad for at barnet er velskapt, og ikke tenke kjønn og sånn.
Ja, jeg jo forsåvidt enig, jeg forstår at i den store sammenheng ikke betyr noe. Men jeg syns det er litt dobbelmoral av han som lege å bruke ul. så han ser kjønnet, men ikke fortelle meg det som faktisk bærer barnet..
Måtte bare fortelle dette......