Legen min....ang kjønn

Åsa80

Betatt av forumet
Legen jeg går til har vært fastlegen min gjennom hele livet mitt. Jeg synes han er verdens best lege og sånn. Men det er en liiiiten ting.... Han veldig religiøs og ønsker ikke å si kjønnet på babyen. Han har ultralyd og sjekker barnet i magen, men nekter å oppgi kjønn. Sist svangerskap ville han heller ikke opplyse om kjønn, men jeg fikk jo vite det på sykehuset på ordinær ul såkalt og jeg sa det til han ved neste time, hihi. Sist uke når jeg var på kontroll spurte jeg om kjønn, og han forklarte meg at jeg hadde et velskapt barn i magen, og at alt var i orden og alle prøver var perfekte. Jeg fikk selv se en sjønn liten baby som danset rundt i magen min. Men som sagt, fikk ikke vite kjønn. Han sier at det er en del som bør ventes til fødselen med å vite... Guds plan osv, osv...... At man skal være glad for at barnet er velskapt, og ikke tenke kjønn og sånn. Ja, jeg jo forsåvidt enig, jeg forstår at i den store sammenheng ikke betyr noe. Men jeg syns det er litt dobbelmoral av han som lege å bruke ul. så han ser kjønnet, men ikke fortelle meg det som faktisk bærer barnet.. Måtte bare fortelle dette......

Hi hi, det hørtes skikkelig spesiellt ut:)

Men nå har jo ikke dette noen medisinsk innvirkning, men husker det var en diskusjon ang religiøse leger som nektet kvinner abort, hvorpå det ble bestemt at de ikke kunne nekte da yrket ikke skulle påvirkes av religion. Så det jeg prøver å si er vel at dette bør vel kunne sies å være noe "ulovlig" i forhold til hva hans jobb egentlig er. Han skal jo ikke forkynne, eller belære.

Men helt ærlig ville jeg bare ventet til ordinær ul for å få vite kjønn da;)

Skulle ønske legen min kunne sjekke babyen med ul, om så bare for å se at alt står bra til inni der, du er heldig! 
Kjønnet får man som regel vite på lik linje med alle andre på ordinær ul. Får dere ikke vite det da kan dere jo ta en sleip en å si til legen at det er en gutt/jente i magen og se om han svarer dere på om det stemmerJeg skjønner godt at du gjerne vil vite det når han først kan sjekke det altså, men dere er veldig heldige som har muligheten til å se at alt står bra til uten å betale ei krone for det!

Back
Topp