Legen kjente hode på babyen

tracey88

Flørter med forumet
hva oss legen nå. Og han tok inn innvendig sjekk. Og han kjente hode til guttungen 1 fingerlengde opp og hva heilt moden sa han. Men hadde ikke fått åpning enda sa han. Hva kan æ forvente nå. Kan dette skje fort nå?

Mener Mamsemoms opplevde noe av det samme for en måneds tid siden..? At de kunne ta på hodet til baby. Så trenger ikke bety noe enda, men kan jo selvfølgelig bety at det nærmer seg. Vanskelig å si?

Ja stemmer det. Kjente hodet her også, i uke 30. Ble full oppstandelse på legekontoret:P En cm åpning, hatt det i snart fem uker :-) Trenger visst ikke bety fødsel med åpning, heldigvis (for min del!) Uke 30 var litt i tidligste laget!

:o :o ligger ikke babyen lavt da allerede?
Aner ikke. Var ikke noe å bry seg om her. Jeg skulle bare ha lav terskel for å ringe de på føden før uke 37 :-) Vært inne to ganger etterpå, men åpningen har ikke forandret seg og bebbis ligger langt ned enda :-) De var veldig rolig ifh til dette på føden. Var legen min som ble så redd! Hun visste nok ikke at det ikke var så kritisk :P

Det er ikke unormalt.
De kunne det i uke 28 allerede, men ingen krise her. Det er ikke unormalt for flergangs å gå med 1-3 cm åpning i flere uker før fødsel.
Og selv om man kan "ta" på hodet, betyr ikke det at det er åpning i den forstand :)

Hehe ;) ja han sa at det ikke betydde alt for mye. Men måtte være ops på kynnere etc, siden jeg er andregangs;) men får bare ta det med ro;) føden sa æ burde sjekke det ekstra på mandag ;) oss jordmor. Siden æ hadde styrfødsel sist gang ;p så tar det med ei klype salt ;p skjer det så skjer det ;)

Back
Topp