legen har ikke ringt!!!

ulfa

Glad i forumet
Juli13-jentene
på onsdag og fredag var jeg på sykehuset og tok hcg prøver. legen lovet å ringe meg på fredag med det samme hun fikk svaret. jeg hørte ingenting. så på mandag ringte jeg sykehuset og en sykepleier sa onsdagensprøve var ca 1550 og fredagens var ca 2200 (jeg husker ikke presist, hun pratet så fort). hun sa også at legen ville ringe meg iløpet av dagen ( disse tallene sier meg ingenting). hun har fortsatt ikke ringt. jeg ringte sykehuset igjen i dag og de lovet at hun skulle ringe i dag. fortsatt ikke hørt noe, men er fortsatt litt tid.

jeg kjenner at jeg blir sint! de må da forstå at som gravid er jeg redd at noe er galt når hun sier at fostersekken er tom. og at vi vil ha svar på hva som skjer.

dagens utblåsing...

men hvor langt på vei er du da? HCG prøvene er jo iallefall steget, og det er jo positivt?? :)

Håper legen ringer!! Det er forferdelig å gå å vente på beskjed.
Hvor langt på vei var du når du tok ultralyd og fostersekken var tom da? Om det er tidlig i graviditeten, er det ofte de ikke ser noe annet en en fostersekk!

jeg skulle egentlig vært ca 6+4 den dagen jeg tok ul. legen trodde jeg var tidligere, siden jeg ikke hadde blødd.. jeg ser den har steget, men hvor mye bør den stige? hva er det normalt den ligger på? dette er ting jeg ikke har peiling på, så det irriterer meg at hun ikke ringer når hun/de sier hun skal ringe...

nå er nok ikke jeg den beste til å svare på dette, for dette er ikke det jeg er flinkest i! :) Så håper noen andre som kan litt også legger igjen svar her!

Kan jo bare si det jeg tror da! :)
hadde selv ultralyd 6+4 (mine beregninger) første graviditet. Da ble jeg flyttet noen dager tilbake pga de bare fant fostersekken. Fikk ny UL uken etter og da viste det et hjerte som dunket.
Kan du ikke ringe fastlege og forklare din uro, og høre om h* n kan henvise til ny UL for å roe deg? Det hadde jeg gjort.

Min erfaring er at så lenge HCG nivået stiger så er det positivt og ting går bra. Jeg har mistet, da har det sunket fort.

Googlet raskt HCG tabell, og fant dette: HCG-TABELL Og den vil vel stemme med at du, når du tok siste HCG prøven er i slutten av 5 uke?

Men klart, jeg ville prøvd å få meg en ny UL jeg, bare for å se, for da kan du senke skuldrene om det er utviklet seg der. :)

og, om du var i slutten av uke 5 ved UL, så stemmer jo UL bildet med at de bare fant fostersekk veldig bra!

tusen takk for svar :)
den andre grunnen til at legen skulle ringe var for å sette me opp på ny ul time... håper hun ringer i dag...

krysser fingre! Oppdater oss når hun ringer!! :)

takk :) det skal jeg gjøre :)

hvor blir det av smileregnene mine? jeg ser så sur ut...

tror ikke hun ringer i dag heller...

jeg ringte fredag, mandag og i dag.. mener at hun da bør klare å ringe meg tilbake.. hvertfall med tanke på at hun selv sa hun skulle ringe meg på fredag... blir lei jeg..
tror jeg ringer fastlegen min i morgen, så får han gi meg svar på det jeg lurer på...

Teite lege! :(

Back
Topp