Legen gjørde ingenting

førstebaby 24.8.14

Betatt av forumet
Eg var på fastlegen min på mandag for å si at jeg er gravid. Hun tok ingen test eller nåkka. Hun bare trodde på det eg sier at eg e gravid. Spurte om siste mensen min for å kalkulere termin dato. Men eg sa at siste mensen min var ikke vanlig det komt 1 uke fortidlig og var ikke så mye som vanlig. Men hun ignorerte det hun bare sa vi må vente til du er 9 ukers på vei og da er det på 22 jan. Og kjøp tran! Hadet! Eg va "hæ?!" Det var det? Du skal ikke skjekke? Prøve?

Var d normalt? Ka synes dere?

Ja, hørtes normalt ut :) jeg tok med urinprøve å spurte om de kunne teste for uvi, hcg og klamydia på eget initiativ. Lrgen ville ikke spurt etter det. Man skal ha med urinprøve på første svangerskapskontroll, da blir det testet :) vanlig svangerskapskontroll er en gang mellom 8-12 uke :)

Jeg var i uke 7 forrige gang, ringte legen når jeg fikk positiv test, og lurte på veien videre...denne gangen sendte jeg bare mld og spurte etter time til første svangerskapskontroll, og at jeg ville ha den i januar :) Da vil jeg være rundt 8 uker på vei.

Tror det er ganske normalt, ja. Husker jeg var helt paff forrige gang over at legen trodde på meg da jeg sa at jeg var gravid. "Hæ, skal du ikke sjekke? Hva om jeg og alle de positive testene og manglende mensen tar feil??" tenkte jeg. Tok en privat ul i uke 10, og først da begynte jeg å tro på det sjøl ;)
Husk folat hvis du ikke alt har begynt! Det burde legen sagt.

Var sånn med meg denne uka også. Jeg hadde med urinprøve og hun testet den for å være sikker. Det var ingen gode råd og retningslinjer. Bare beskjed om å bestille førstegangskontroll etter uke 8

Back
Topp