Legen fant ikke spiralen...

Bkno7265372

Andre møte med forumet
Skulle fjerne spiralen i dag og sette inn ny, da det nærmer seg 5 år siden den ble satt inn...
Men legen fant den ikke! Hun skulle sende henvisning til gynekolog, og virket ikke som det var noe problem...

Men altså, kan den ha forsvunnet? Eller... Ble plutselig usikker på beskyttelsen nå jeg, tenkte ikke på det når jeg var hos legen i dag!

Nevnte bare at jeg ville helst få byttet den litt fort, da mensen plutselig har blitt uregelmessig di siste to mnd (alltid hatt den punktlig i fem år)...

Noen som har opplevd det samme?

Skulle fjerne spiralen i dag og sette inn ny, da det nærmer seg 5 år siden den ble satt inn...
Men legen fant den ikke! Hun skulle sende henvisning til gynekolog, og virket ikke som det var noe problem...

Men altså, kan den ha forsvunnet? Eller... Ble plutselig usikker på beskyttelsen nå jeg, tenkte ikke på det når jeg var hos legen i dag!

Nevnte bare at jeg ville helst få byttet den litt fort, da mensen plutselig har blitt uregelmessig di siste to mnd (alltid hatt den punktlig i fem år)...

Kan det ikke hende den falt ut for ca 2 mnd siden? Da mens ble uregelmessig ?

Ei jeg jobber med opplevde å bli gravid etter at spiralen hadde forsvunnet uten at hun hadde merket det. Dette ble jo litt problematisk da hun hadde spiral pga at de ikke skulle ha flere barn. Dette er forøvrig maaaange år siden, hun er nå 50, og yngste barn er rundt 20 ;) Men om du ikke ønsker å bli gravid kan det være greit å bruke annen prevensjon til du vet om du er beskyttet eller ikke :)

Kan det ikke hende den falt ut for ca 2 mnd siden? Da mens ble uregelmessig ?

Jeg trodde ikke den bare kunne ramle ut?
Og var hos en ann lege for ett år siden, hun fant den ikke, men kom på en oppfølgingstime og da fant hun trådene men de sklei unna eller noe sånt..

Og burde ikke fastlegen min si i fra til meg om det er sjangs for at jeg ikke er beskyttet lengre?

Kan være noe så enkelt som at trådene har krøpet opp i livmoren. Det skjedde her, og måtte til gyn for å fiske den ut :p

Legen min fant heller ikke trådene da han skulle sjekke at den var satt inn riktig. Gynokologen fant de med én gang. Hadde rett og slett for mye slim/utflod den dagen jeg var hos legen. Var ikke verre enn det.....

Legen min sa hvertfall at hvis den falt ut merker man som regel det, han hadde bare vært borti et tilfelle hvor vedkommende ikke merket det og ble gravid. Tror ikke det er uvanlig heller at trådene forsvinner opp og gyn må ta den ut :-)

Den har nok krypi litt oppover slik at trådene er vanskeligere å få tak i. Min har falt ut engang, men det merket jeg veldig godt. Den er nok mest sansynlig oppi der tenker jeg :)

Jeg har opplevt det ja! Men han fant en annen overraskelse, desverre endte ikke det godt da... Måtte også ta røntgen av buken i tilfelle den hadde peritrert igjennom livmora.. Men den hadde nok bare falt ut uten at jeg merket det!

Samme skjedde med meg, og gynekologen fant den - men den var grodd fast. Hun holdt på i 1(!) time - og var på nippet til å henvise meg til sykehuset for å vli lagt i narkose. Hun fikk den tilslutt ut, og jeg blødde masse i flere dager og hadde skikkelig ubehag i mage. Men hun gynekologen har jobbet som det i 30 år, og har ikke vært borti lignende, så det skjer svært sjelden! Typisk min flaks... Jeg har faktisk ikke tatt helt skrekken, jeg kommer sikkert til å sitte inn en ny etter nr 3 er kommet til verden :)

Back
Topp