Legen fant ikke hjertelyd..

Lexi1987

Betatt av forumet
Himmelbarn
Er så typisk, legen fant ikke hjertelyd idag, 18+1. Han advarte meg på forhånd at det kunne være vanskelig frem til og med uke 18, at det ble lettere etter uke 19. Syns han kanskje leita litt høyt opp og. Kjenner bevegelse flere ganger (men blir så usikker om det er tarmbevegelser :p) også er det enda noen uker igjen til ultralyd. Har opplevd det før, var to ganger med førstemann at jordmor ikke fant hjertelyd, men da fikk jeg ultralyd på legekontoret samme dagen. (Et annet legekontor enn der jeg har fastlege) Men forrige gang legen ikke fant hjertelyd var babyen død.. (i uke 22) Blir hvertfall noen lange uker fremover, håper babyen rører mye på seg fremover!

Åh.. så kjipt! Skjønner du blir stresset, særlig mtp tidligere erfaringer:/ har ikke en jordmor du kan ringe da? De har ofte bedre kontroll på doppleren. Eller ring sykehuset? Legen min fant heller ikke, men de hadde heldigvis fått seg ul-apparat, så han testa det på meg og fant ungen og hjertet med en gang. Nei, vettu hva. Ring noen som kan få sjekket skikkelig og krev en undersøkelse! Krysser fingre for at alt er i orden:Heartred

Sniker her, men synes det er rart du ikke fikk komme inn for UL med en gang med din historikk. Jeg mistet i uke 21. Når jeg var i uke 17 fant ikke jordmor hjertelyden, siden jeg var på sykehuset for sjekk så fikk jeg komme rett på UL. Jeg tenkte at alt håp var ute, men babyen er i dag 5 år og alt var fint, men husker enda hvordan hjertet sank og jeg trodde det hadde skjedd på nytt. Sender deg gode ønsker for at alt er bra med babyen i magen.

Sniker her, men synes det er rart du ikke fikk komme inn for UL med en gang med din historikk. Jeg mistet i uke 21. Når jeg var i uke 17 fant ikke jordmor hjertelyden, siden jeg var på sykehuset for sjekk så fikk jeg komme rett på UL. Jeg tenkte at alt håp var ute, men babyen er i dag 5 år og alt var fint, men husker enda hvordan hjertet sank og jeg trodde det hadde skjedd på nytt. Sender deg gode ønsker for at alt er bra med babyen i magen.

Har ny lege, han har jo lest historikken såklart men ikke vært med på den. Og jeg krevde det ikke selv heller, er ikke så god på å stå på krava :rolleyes: Jeg får ringe jordmor imorgen

Å nei, skjønner godt at du er stresset nå. Håper du får kommet inn til jordmor for en sjekk i morgen! :Heartred

Høres ikke noe moro ut....:Heartred men det går nok bra skal du se :love7 jeg sender deg en god klem.

Skjønner det må være skummelt! Håper du får tak jordmor eller legevakt idag så du får skjekket ❤️

Håper alt går bra❤️ Her sa legen at hun ikke alltid kan finne hjertelyd.
Jeg ville ringt jordmor. De er som regel flinkere til å finne hjertelyd.

Legen fant ikke hjertelyden på lille nurket her i uke 16 :) ringte rett opp til jordmor og fikk hastetime samme dag der hun fant hjertelyden med en gang! :) så jeg hadde satset på å ringe jordmora hvis det bekymrer deg ❤

Har ny lege, han har jo lest historikken såklart men ikke vært med på den. Og jeg kre:Heartred:Heartredvde det ikke selv heller, er ikke så god på å stå på krava :rolleyes: Jeg får ringe jordmor imorgen
Hvordan går det med deg? Fått snakket med jordmor i dag:Heartred Jordmor klarte ikke høre hjertelyden på meg når jeg var i uke 14. Jeg hadde sett lille sprelle og bevege seg på UL dagen før, så ble ikke sendt videre selv om hun ikke fant den. Nå har jeg kjent bevegelser flere ganger i ettertid, så føler den lille har det fint.

Hvordan går det med deg? Fått snakket med jordmor i dag:Heartred Jordmor klarte ikke høre hjertelyden på meg når jeg var i uke 14. Jeg hadde sett lille sprelle og bevege seg på UL dagen før, så ble ikke sendt videre selv om hun ikke fant den. Nå har jeg kjent bevegelser flere ganger i ettertid, så føler den lille har det fint.

Har ikke ringt idag, men jeg er litt forkjøla så hadde nok ikke fått kommet inn :p Har kjent mye liv idag, (selvom jeg bare kjenner det innvendig enn så lenge) så alt er nok bra tror jeg :) Ringer heller jordmor over helga hvis jeg bekymrer meg for mye :)

Har ikke ringt idag, men jeg er litt forkjøla så hadde nok ikke fått kommet inn :p Har kjent mye liv idag, (selvom jeg bare kjenner det innvendig enn så lenge) så alt er nok bra tror jeg :) Ringer heller jordmor over helga hvis jeg bekymrer meg for mye :)
Så bra! Godt å høre at du har kjent mye liv og ikke er like bekymret lenger:D

Godt å høre du kjenner liv ❤️

:happy:

Hei :) Godt å høre at du kjenner mye liv. Håper du kan slappe godt av i helgen og ta vare på deg selv :Heartred Dette går fint :happy:

Veldig merkelig at du ikke får time igjen så kjapt som mulig igjen da for å sjekke og være sikker..

Back
Topp