Legen fant ikke hjertelyd...

M_N86

Flørter med forumet
Ja, da har jeg vært hos fastlegen bare for å sjekke at det fortsatt er liv der. Er nå i uke 14, og var på ultralyd i uke 12 da alt var helt fint! Men hun fant den så klart ikke.. å jeg, selv om jeg VET at det er vanlig at man ikke finner hjertelyden, ble så klart hysterisk. Eller for å si det på en annen måte, min samboer vet at jeg kommer til å bli hysterisk, å bestilte derfor time til privat UL på mandag..haha.. Jeg er egentlig "med godt mot", men det er likevel skremmende når man ikke finner hjertelyden altså! De sa på telefonen at de aldri har opplevd at det har gått galt for noen som har vært på UL i uke 12 hvor alt er fint, som så ikke har funnet hjertelyden senere. ..

Jeg føler at jeg burde skjemmes for å være så hysterisk som jeg er nå.. hva sier dere?:P

PØH!! alle ville reagert helt likt! det er jeg nesten helt sikker på!
Men det er nok ikke noen grunn til å bli redd! men jeg hadde nok gjort akkurat det samme!
Jeg skal krysse alt jeg har for deg :)

Skjønner veldig godt at du blir bekymret, hadde nok blitt småhysterisk selv.

MEN, jeg synes jeg leser hele tiden om leger som ikke finner hjertelyd og leger som ikke vil lete etter hjertelyd så tidlig fordi de tror de ikke finner den, så det er en kjempestor sannsynlighet for at alt er bra. Lykke til på ul! :)

Hysterisk? Not so much. En gjennomsnittlig gravid kvinne? Hell yeah.
Vi er mange som hadde reagert likt! Snille mannen som bestilte UL da :-))) Det er høst sannsynlig ikke noe galt, men for din egen del er det greit å få sett at alt er ok igjen, så du kan roe ned :-)

Jeg hadde fått angst.. Men tror jeg hadde ringt til jordmor først for å få henne til å lete.. de gjør det myyye oftere enn legen og dermed vet de bedre hvor de skal lete :) 

Hihi, takk for støttende ord, medgravide jenter! :) Godt med forståelse! Det er bare noe med det å gå rundt med den usikkerheten som er helt uutholdelig!

Syns ikke du er hysterisk nei! Men som jeg har sagt før her inne, så syns jeg det virker som at legene er ekstremt dårlige på å finne hjertelyden. Var jo nettopp en tråd her om ei som hadde vært hos legen og han hadde ikke funnet lyden, så hun hadde skaffet seg en angelsounds når hun kom hjem, og da hadde hun funnet hjertet selv. Kanskje de har dårlige dopplere? Ikke vet jeg...

Sist jeg var hos legen (uke 13) fant han ingen hjertelyd. Selv ble jeg en smule småbekymret, og skaffet meg Angelsound. Det tok meg noen minutter å finne hjertelyden selv. Det er i midlertidig vanlig at leger og jordmødre ikke finner hjertelyd før i uke 16. 

Jeg hadde nok tatt det med ro fordi jeg vet at det er helt vanlig at de ikke finner hjertelyden tidlig ;) Spurte selv om legen ville sjekke når jeg hadde time forrige uke, da var jeg 11+2 og vet det er veldig tidlig. Legen sille først ikke, men så kjenner hun meg ganske godt så hun vet at jeg ikke blir bekymret. Har ikke ofret det en tanke, og har absolutt ikke tenkt å skaffe meg angelsound for å sjekke selv. Når det er vanskelig for leger og jordmødre som faktisk kan dette så vil angelsound bare medføre enda mer bekymring om en selv ikke finner den også ;)

Back
Topp