Legekrøll...

kløverline

Andre møte med forumet

Jeg fikk brev i posten her om dagen at legen min har sluttet og at den nye fastlegen jeg har fått er en vikarlege. Gikk inn for å skifte til en ny fastlege, men det er ingen som har ledige plasser.  Synes det er litt dumt om jeg må gå til forskjellige leger, og kanskje bli slengt litt frem å tilbake når jeg er gravid? 

Lurer på om jeg bare skal gå til jordmor i stedet. Men tar de blodprøver å slikt? eller burde jeg gå en gang til legen først? 

noen som har noen erfaringer? 

Jordmoren gjør alt det samme som legen bortsjett fra å skrive sykmeldinger...:)
Så er helt trykt å gå til en jordmor i stede.
Hun jeg hadde sist tok i allefall alt av prøver som trengtes

Takk for svar :) 

eg var bare hos jordmor i sist svangerskap så det kan du trykt gjøre:)

min jordmor tar ikke blodprøvene som trengs, så det må jeg til vikarlegn min og(æsj) å gjøre jeg og, men tror jeg kommer til å ta rresten av timene hos jordmor...kanskje...får se hvordan hu vikarlegen jeg har er..

Jeg opplevde det samme forrige gang, og da viste vikarlegen seg å være mye koseligere enn min nye fastlege!!! Hehe.... Jordmoren her tar ikke blodprøver forresten...

Hadde det sånn jeg også, men vikar legen var helt fantastisk. Hadde gitt det en sjans jeg, men :-)

De fleste jordmødre tar ikke blodprøver, men de sender deg til sykehusets laboratorium eller lignende

Gikk annenhver sist..en måned til legen..en måned til jordmor. Likte begge veldig godt(men synes det var "best"  med jordmor da, siden hun er spesialist i det området)

Gikk til legen for å få sykemelding, når det trengtes ..og måtte ta oftere blodprøver der enn damer flest siden eg har blodtypen 0 rhesus minus

Hun som er fastlegen min nå, var bare vikar for den gamle fastlegen min i over ett år, nesten to - før hun ble tatt inn som partner i firmaet. Jeg var skeptisk til å ha en vikar, men hun er det beste som har skjedd meg sånn medisinsk!

hmmm....det virker jo veldig dårlig at du bare blir slengt sånn :( Håper det ordner seg og at du finner en ordning du er fornøyd med.

Back
Topp