Legekontroll

Fitness

Forelsket i forumet
Jeg hadde legetime idag, og vi hørte en sterk og fin hjertelyd!!  (140/min) Legen fant den med en gang. Endelig kjenner jeg klare små forsiktige spark og tydelige bevegelser i magen, det er så morsomt! Føler jeg kan slappe av nå.

Ellers er jeg fortsatt sykmeldt, men skal nå jobbe 40 %, har økt fra 20 % de to foregående ukene så dette går riktig veien. Føler meg litt bedre, selv om jeg fortsatt sliter med konstant hodepine, svimmelhet, fort sliten og til tider veldig uvel. Men blodtrykket er veldig lavt (102/59!!) Så det er nok årsaken til svimmelheten og hodepinen, samt den raske pulsen.

Ønsker alle en god helg!!

Jeg har hørt hjertelyd i dag og, og går på en rosa sky, så herlig ikke sant???

Du kan gjerne låne litt av min blodtrykk, jeg hadde 133-83 ETTER at jeg hørte hjertelyd, før var den enda høyere, men var veldig nervøs OG det var veldig glatt å kjøre.

Bra at du føler deg bedre igjen og jobber litt igjen!

Så bra at det går rette veien :) Og alltid gøy å høre hjertelyd og kjenne spark :)

Så kjekt å få høre hjertelyd og kjenne bevegelser i magen da <3 Godt det går den riktige veien med formen og mulighetene dine for jobbing. 

Jeg deler også mer enn gjerne litt av mitt høye blodtrykk..

jeg går med et BT på 90 over 60 ca.... det går helt fint, ikke så lavt for gravide... :)
jobber 100% men har helgigvis ikke hodepine lenger, hatt det lenge....

Herlig med hjertelyd!!! Håper formen din bedrer seg, men heller lavt enn høyt blodtrykk i svangerskapet :) god bedring!

Så bra at du fikk høre hjertelyd! Det er så herlig når man begynner å kjenne tydelige bevegelser også! Håper formen din kommer seg, og at det funker med mer jobbing!

Takker, det er deilig at ting ser ut til å bedre seg! Å ja, bedre med lavt blodtrykk enn høyt! Men greit med en forklaring på svimmelhet og hodepine. Det er jo individuelt hvordan kroppen takler det, så for noen fungerer det sikkert greit med lavt blodtrykk, men jeg svimer nesten av og må legge meg ned fordi det suser og piper i ørene, jeg kaldsvetter og blir veldig uvel med hjertebank. Legen har i tillegg tatt masse andre prøver for å utelukke ting. Så det er vel en kombinasjon av alt, svangerskapet og at kroppen min sikkert takler svært dårlig å være gravid

Back
Topp