legekontroll- 6 dager tilbake...

tuddelidu

Betatt av forumet
VIP
Var på legekontroll og ble satt 6 dager tilbake i forhold til den terminen jeg regnet meg fram til. Det er jo bare flisespikkeri, men deilig å se at dagene går! Er student, så gjør ingenting med muligheten for noen flere dager til eksamensarbeid til våren:) 

Noen flere som har blitt "satt tilbake" etter besøk hos legen? 

Jeg ble satt frem 2 dager. Men legen klarer uansett ikke få det riktig. er nok ordinær UL som teller. Tror nok det er den som blir mest riktig.

Legen kom fram til termin 5 dager FØR den jeg kom fram til, men det var fordi han tok utgangspunkt i 28 dagers syklus (som jeg ikke har hatt). Sa at det var feil, men betyr jo ingenting nå uansett, det er UL-termin som får konsekvenser. Noen leger regner jo også svangersakpet til 40 uker akkurat istedet for 40+2 som vel er det vanligste, og hvis du har brukt en terminkalkulator som tar utg.punkt i 40+2 kan det og forklare hvorfor man får termin flyttet tilbake.

Under forrige graviditet testet jeg 3+4 og ble satt tilbake en hel uke på ord.Ul. Det er merkelig :-P

Legen hakke peiling, hehe:-P Jeg vet når jeg hadde EL og fortalte d, men han gikk likevel utfra menstermin og 28 dagers syklus, så jeg fikk termin 6. mai av han. Min termin var 11. mai etter bv-kalkulatoren som regner 40+2. Var på ul og ble flytta en dag frem, men på Ahus regner de svangerskapet som 40+3 så termin ble fortsatt lik som min termin, 11. mai:-)

Back
Topp