Legeerklæring ved fly utenlands

Mamma til tre <3

Flørter med forumet
Har lest litt på nett og man må ha legeerklæring de siste ukene i svangerskapet..mens noen flyselskap kan man nektes adgang hvis man ikke har legeerklæring.. Noen med erfaring?? Er i uke 19 når vi skal fly, og magen syns godt for å si det sånn.. Er det lurt å sikre seg med legen før jeg reiser i tilfelle??

Tviler på du trenger legeerklæring for å fly så tidlig, men er jo greit å sjekke at det er greit for deg og ditt svskap, det er jo så forskjellig :)

Tenker det kan vær lurt å sjekke med lege, for å slippe å nektes adgang på fly.. Blir så usikker på hvor lett det er for de ansatte på flyplassen å kunne vite hvor langt passasjer er på vei i svangerskapet..

Har lest litt på nett og man må ha legeerklæring de siste ukene i svangerskapet..mens noen flyselskap kan man nektes adgang hvis man ikke har legeerklæring.. Noen med erfaring?? Er i uke 19 når vi skal fly, og magen syns godt for å si det sånn.. Er det lurt å sikre seg med legen før jeg reiser i tilfelle??
Sniker litt ;) trenger ikke lege erklæring før de siste seks ukene, men om magen er stor å de kan lure så ta med svangerskap skjema ditt. Det har jeg alltid gjort.

Når det er snakk om 4 uker og mindre skal man ha skriv med seg. Men, skal du fly i uke 19, holder det at du i såfall viser svangerskapspapiren dine. De skal du jo ha med deg overalt :)

Back
Topp