legebesøk

pebbles

Gift med forumet
Når har dere som har termin i mai tenkt dere til lege for første gang? Pinkstuff sa det var vanlig i uke 9 -12, det syntes jeg er gruelig lenge til! Har fått time hos lege 6 okober, kunne få 21 sept. men da reiser jeg til syden! Skal derfor til lege i morgen tidlig med urinprøve, bare for å få en bekreftelse!

hei hei! jeg skal til legen neste onsdag, da er jeg 6+6 på vei. jeg reiser til syden 25 sept. hvor er d du skal?
klem..[:)]

EG OG VIL TIL SYDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![:(]
FØRSTE GANG RINGTE EG Å BESTILLTE TIME HOS LEGE RETT ETTER EG HADDE FÅTT POSITIV TEST OG FIKK TIME ET PAR DAGER ETTER. SÅ DA VAR DET URINPRØVE OG BLODPRØVE OG ALT DET DER. DENNE GANGEN DRØYER EG DET LITT. TENKTE Å BESTILLE TIME I SLUTTEN AV MND OG FÅ EN TIME EN EL ANNEN GANG I OKTOBER. GRUNNEN ER ENKEL: SPRØYTESKREKK[:-]
MEN EG TENKTE Å KUN GÅ TIL JORDMORA DENNE GANGEN? KAN EG BESTILLE DEN FØRSTE TIMEN HOS HENNE EL MÅ EG TA EN HOS LEGEN FØRST? NOKEN SOM VEIT?

Ja du kan være med til syden du! He he. Gleder meg, er så kald atte! Var hos legen med urinprøve i går, og den var så positiv som den får blitt! Har fått time til legen den 6 okt, syntes det er greit å gå dit først for en sjekk og en blodprøve. Jeg aner ikke om du må til lege først, men ta en telefon til jordmor så får du fort svar!

En jordmor jeg snakket med under mitt første svangerskap sa at de helst ikke ville ha mødrene inn før rundt uke 10-12..
Så hvis du vil gjøre det kjapt bør du kanskje gå til legen først?
Jeg var hos legen første gang når jeg var knappe 6 uker på vei. Da var det bare så vidt hun kunne kjenne at livmoren var litt forstørret, så jeg tenker jeg venter litt til denne gangen.... Hvis jeg klarer! [:)]

Kom plutselig på at jeg ikke tok urinprøve hos legen ved første gangs visitt, bare underlivsundersøkelse!?!

Ronja

Jeg har hatt mye magesmerter som har flytta seg litt hit og dit.. i begynnelsen var det nok livmora som strekka seg, men etterhvert så begynner en å merke det om babyen ligger og "stanger" i en eller annen følsom nerve eller lignende.. Min har tydeligvis funnet seg enkelte steder der det er ekstra gøy å stange litt.. måtte få mannen min til å dytte babyen unna her om dagen [8D]

Jeg har også menssmerter innimellom. Satser på at det er normalt jeg!

Back
Topp