Legebesøk

000live000

Blir kjent med forumet
Hei dere. Jeg var hos legen i dag og fortalte jeg hadde tatt to positive tester. Han testet meg ikke der, satt meg bare opp på en dobbelttime om noen uker for å fylle ut noe papirer ol.

Er det vanlig? Trodde han ville «dobbelsjekke» men det var tydeligvis nok med mine tester da!

Foresten har jeg verdens flotteste fastlege! Jeg har en super krevende stress jobb jeg ønsker å slutte i. Han er verden søteste og sykemeldte meg i tre uker så jeg skulle slippe å stresse så mye når jeg er i dårlig form og sliten sånn som nå[emoji173]️
 
Dei stoler vel på heimetestar, så lenge du har fått tydelig strek. Har ikkje opplevd at dei har re-testa hos lege/JM.

Eller, dei gjorde det når eg var 17, og kom på helsestasjon for ungdom, og var lett frynsete i nervane etter å ha fått to (særs uventa) strekar..
 
Dei stoler vel på heimetestar, så lenge du har fått tydelig strek. Har ikkje opplevd at dei har re-testa hos lege/JM.

Eller, dei gjorde det når eg var 17, og kom på helsestasjon for ungdom, og var lett frynsete i nervane etter å ha fått to (særs uventa) strekar..

Det var bra å høre. Ble litt bekymra for at jeg burde tatt noe ekstra test. Men stoler jo på at han vet beste :)
 
Det sies jo at hjemmetestene nå er like bra som de testene som blir brukt hos fastlege. :) Så er nok derfor..

Godt at du har en fastlege du er så trygg på, det er så utrolig viktig:)
 
Som regel tester de aldri på legekontoret hvis du ikke selv er i tvil. De har jo samme test som hjemmetestene. Mange ganger kommer man ikke inn til legen på kontroll før i uke 12.
 
Som regel tester de aldri på legekontoret hvis du ikke selv er i tvil. De har jo samme test som hjemmetestene. Mange ganger kommer man ikke inn til legen på kontroll før i uke 12.

Dette er jo første gangen min, så var bare litt usikker på hva som er normalen :) men da er jeg vist heldig med min lege da! Han ville ha meg inn igjen om 3 uker bare.
 
Back
Topp