Legebesøk

ToGo

Glad i forumet
Nå som vi er gravide er alle kontroller hos legen gratis. Hvis jeg trenger flere legetimer i forbindelse med svangerskapet som ikke er standard kontroll er disse da også gratis?

Går til kntr hos jordmor, men jevnlig til lege for å fornye sykmeldingen, så ja, gratis.

Jeg betalte for alle legetimer knyttet til svangerskapet, som ikke var standardkontroll, fram til jeg fant ut at man ikke skulle betale og sa ifra til legen. Etter det har jeg ikke betalt

Trodde så VELDIG svangerskaps relaterte legetimer var gratis. Så etter å ha blitt sykemeldt for 2 uker siden gikk jeg fint forbi maskinen og ut,for så å få en regning på godt over 200 kroner i forrige uke... noe SÅ irriterende...

Enestd jeg har betalt litt for var glukosetoleransetesten.. Ellers alt gratis[emoji4] men da fikk jeg beskjed av hu som tok prøvene at det var litt å betale den gangen.

Enestd jeg har betalt litt for var glukosetoleransetesten.. Ellers alt gratis[emoji4] men da fikk jeg beskjed av hu som tok prøvene at det var litt å betale den gangen.

Glukosetesten er det eneste jeg også har betalt i svangerskapet, har vært minst en gang i måneden hos legen siden slutten av november pga sykemelding

Trodde så VELDIG svangerskaps relaterte legetimer var gratis. Så etter å ha blitt sykemeldt for 2 uker siden gikk jeg fint forbi maskinen og ut,for så å få en regning på godt over 200 kroner i forrige uke... noe SÅ irriterende...

Har du spurt legekontoret om dette er riktig? Kan jo være en forglemmelse. Må jo finnes et lovverk på hva som er gratis og ikke. Skal jo være likt for alle.

Har du spurt legekontoret om dette er riktig? Kan jo være en forglemmelse. Må jo finnes et lovverk på hva som er gratis og ikke. Skal jo være likt for alle.
Var å forhørte meg igår å dama i luka ment noe skurret noe voldsomt så hun noterte det å skulle sende beskjed vidre... så jeg får se om noen dager om jeg får purring eller ikke:p

Kan være legen din har "glemt" å skrive at det er svangerskaps relatert! Jeg opplevde det en gang jeg var hos legen. Henvender meg alltid i luken før jeg går selvom jeg vet at jeg ikke skal betale noe! Og da sa hun bare at her er det noe som ikke stemmer, så ringte hun inn til legen og spurte. Da hadde han glemt å krysse av for svangerskap .

Kan være legen din har "glemt" å skrive at det er svangerskaps relatert! Jeg opplevde det en gang jeg var hos legen. Henvender meg alltid i luken før jeg går selvom jeg vet at jeg ikke skal betale noe! Og da sa hun bare at her er det noe som ikke stemmer, så ringte hun inn til legen og spurte. Da hadde han glemt å krysse av for svangerskap .
Ja denne legen var av afrikansk opprinnelse med hijab og snakket dansk så jeg antar hun ikke er helt oppdatert på norske regler ;)

Har ikke betalt for vanlig lege eller glukosebelastning. Men tror jeg betalte 60(?)kr for en tur til gynekolog for å måle livmorhalsen.
Syns det er ganske fantastisk at man ikke må betale :happy:

Ikke betalt for noe legetime enda i alle fall. Er der månedlig gr. Sykemelding.

Back
Topp