Legebesøk

MSE88

Forumet er livet
Noen som har vært hos legen enda? Husker fra tidligere at di ikkje ønsker å ta gravide til kontroll så tidlig!
Men har så lyst å ringe å bestille ein time:p 5 uker i morgen
 
bare å bestille time det :) jeg pleier å bestille tidlig for å få bekrefta 100% at jeg faktisk er gravid.. aldri hørt noe om at man kan være der for tidlig.. har vært der i uke 6-8 men var på ul i uke 5 forrige gang før jeg dro til legen ;)
 
Ikke vært enda nei. Bestiller time på nyåret :) Første kontroll/legetime er vel i uke 8/9 allerede? Husker ikke helt fra forrige gang;)

~ ♥ ~ > Sendt fra mobil < ~ ♥ ~
 
Tror det først er mellom uke 8-12 som er vanlig tidspunkt for første svangerskapskontroll (av det jeg har lest meg til), så jeg venter nok litt til...Men om det er spesielle ting, eller man bare ønsker å få det bekreftet av en lege er det vel ingenting i veien for å gå før skulle en tro...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Føler det er så uvirkelig enda jeg :p har ikke gått helt opp for meg at dette virkwlig skjer :p blir nok lege time på nyåret tenker jeg :) inn å få de morsomme grønne papirene :p
 
Min lege vet vi prøver og sa sist: Når du blir gravid så ønsker jeg at du ikke kommer før i uke 14-16. Selv synes jeg det er litt sent så kommer til å bestille før.
 
Forrige sv.skap var jeg hos legen i uke8 og jordmor ca uke12/13 og lege cauke17/18 og da måtte jeg minne han på å bestille oul time. Har i mine begge tidligere sv.skap vært tidlig for å bekrefte sv.skapet og for å få sv.skapskontroll i gang osv :)
 
Har vært, tok blodprøve bare.. Men det var ikke i forbindelse med graviditeten. Tenkte å bestille på nyåret :)
 
Min lege vet vi prøver og sa sist: Når du blir gravid så ønsker jeg at du ikke kommer før i uke 14-16. Selv synes jeg det er litt sent så kommer til å bestille før.


Det syntes jeg var lovlig sent!! Tror jeg ville vært til uke 12 hvertfall... det er jo ikke langt unna ultralyd i uke 16.. :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Jeg lurer også på dette med legebesøk. Skal man ringe å si man er gravid og avtale time når man finner det ut eller venter man med å ringe til rundt uke 8? Hva kan evt undersøkes før uke 8?
 
eg går nok ikke til lege før uke 12. vurderer egentlig å bare gå til jordmor denne gangen på kontroller. For er så mye utskiftig av legene her, og mangen klarer ikke ta magemål engang! :/ Men må nok til lege for blodprøvene og event sykemeld... blir nok delvis sm tidlig pga bekkenet....
 
Jeg har termin 1sept. Var og tok test og hadde samtale med legen 30des. Ble lovet tett oppfølging da jeg mistet i 13uke i feb, og har ny time 16 Jan :)
 
Skal bestille time til uke 8 tenker jeg.. er i uke 5 nå. Får bestille time i neste uke, pleier å være en god del ventetid på å få time..
 
Har bestilt meg legetime til mandag=) Siden eg har hatt to MA på rad no så vil eg ha henvisning til tidlig ultralyd!
 
Jeg var hos legen og målte hcg i dag. Skal tilbake på mandag. Ellers så blir det ikke time før i uke 12.
 
Var hos lege i dag, men ikke bare pga svangerskap. Pga diverse, men ble litt sykemeldt. Skal på første svangerskapskontroll i uke 14
 
Var idag pga tiligere exu, skulle sjekke at alt var der det skulle, det var det også :-D men "ingenting" annet enn en pose og se enda. Ny time om litt over 2uker, er da ca 7uker. :)
 
Har fått time til tidlig ul 17. Januar. Herregud eg håper eg får bruke den timen, og at jeg da får se et bankende hjerte! :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Eg fikk ikkje time før 16 januar og ho meinte det egentlig var for tidlig! Men eg sa eg ville komme tidligst mulig siden eg må ha rekvisisjon til fysio pga bekkenet
 
Vurderer å bare snakke med jordmor. Venter til uke 10 ihvertfall, før jeg ringer å bestiller time.
 
Back
Topp