Legebesøk

Kameen89

Blir kjent med forumet
Hei!
når skal dere til legen første gang etter positiv test? :))

Jeg skal til legen på onsdag, da er jeg ca 5+4.

Jeg skal til legen på onsdag, da er jeg ca 5+4.

Jeg har allerede vært der to ganger.. Og en gang på sykehuset på sjekk.. Dette svangerskapet har fått en litt tøff start med blødninger. Men jeg blir veldig godt fulgt opp. Skal til legen igjen på tirsdag, og på ny sjekk på sykehuset neste tirsdag. Krysser fingrene!!!

Skal til legen 18 september. Da er jeg 7 + 4

Skal til legen 27.09 da er jeg 8+3 tror jeg :)

Jeg er 5+5 og har ikke bestilt meg legetime enda. Trodde det var til uke 11-12 jeg skulle ha dette.. er det slik at om jeg ringer vil jeg kunne ta første svangerskapskontroll allerede nå/før 11-12?

Jeg skal ringe å bestille legetime imorgen og jeg trodde også at det var normalt å få time i ca. Uke 12, men er det sånn at man kan få time med en gang? (er 4+3) Det blir jo isåfall leeenge til neste kontroll som er rutineultralyden (ut i fra det jeg har lest på nett) :)

Jeg skal til legen på tirsdag, da er jeg 5+2 :)

Skal til jm i uke 10+. I følge min lege og jm er det ikke nødvendig med time før uke 10, er da man skal ta de første blodprøvene. Velger oppfølging av jm dette svangerskapet opp:-)

Har ikke bestilt legetime enda, men tenker å gjøre det imorgen tidlig. har lest at første time bruker være når man er 8-10 uker :) kan være greit å bestille litt før, hvis det er stor pågang hos fastlegen.

Så lenge det ikke oppstår noe spesielt, kommer jeg ikke til å dra til legen min før første svangerskapskontroll i uke 12. Ser ikke hensikten med å dra tidligere, når man likevell ikke får tatt blodprøvene før da.

Vet dere om far har "glede" eller behov av å være med på første kontroll?

Ringte å bestilte idag, å ho i skranken sa man ikke fikk gjort noe før i uke 10, så fikk time da :)) leenge å vente men gleder meg allerede 

Grunnen til at jeg har bestilt så tidlig er for å sjekke b12 og jern i kroppen. Det har pleid å være dårlig så jeg vil ha det på plass nå som jeg er gravid! Vite om jeg skal ta noe tilskudd :) i tillegg trenger jeg noen antihistaminer som kan brukes når man er gravid. Også var det dette med bestilling av sykehusplass:)

Jeg skal i dag :)

tror det er litt fra lege til lege jeg.. noen vil ikke du skal kommer før uke 12, og noen synes det er greit at du kommer tidligere.. venninda mi dro i uke 6, å legen synes det var fint hun kom så tidlig å tok gynkolog prøver å blodprøver å alt der der da.. så tror ikke det er noe fasit på det.. bare ring å spør legekontore ditt det :) om du vil dra tidlig er det vell ingen som kan nekte deg det :)

Jeg ringte å bestilte idag. Først satte hun meg opp på time fredag denne uken, så spurte jeg om det var vanlig å ha så tidlig, hun sa at hvis det var noe spesielt jeg ville ta opp, vite mer om etc. så var det jo greit å komme tidlig, men hvis ikke så ville de sette meg opp på time når jeg er 8 uker på vei :) så regner med at det er da de setter igang, hvis ikke ser jeg ikke hvorfor hun skulle gi meg time da, istedefor uke 12 :p

Jeg ringte legen i dag. Første kontroll er ikke før i uke 12 fikk jeg beskjed om.. Så da er det bare å gni seg inn med tålmodighet og vente :-P Men jeg skal på tidlig UL i uke 10 eller 11 :-)

Back
Topp