Legebesøk m sykmelding v svangerskap, pris?

Tuttelure

Forumet er livet
Junilykke 2020 ♡
Augustlykke 2022 ❤️
Jeg trodde alle besøk hos lege v svangerskap er gratis. Men fikk faktura i nettbanken i dag etter j var hos lege mandag og fikk sykmelding.

stemmer det? J skal ringe legekontoret i morgen..

Jeg trodde alle besøk hos lege v svangerskap er gratis. Men fikk faktura i nettbanken i dag etter j var hos lege mandag og fikk sykmelding.

stemmer det? J skal ringe legekontoret i morgen..

Jeg tror det koster litt for selve sykemeldingen :/ men jeg vet ikke helt sikkert!

Er vel bare svangerskapskontrollene som er gratis...?

Jeg var ganske sikker på at alle besøk som handler om svangerskapet er gratis. Syns legen burde sagt fra så hadde j betalt å sluppet faktura i nettbanken..

Det samme skjedde meg, neste gang beklaget han seg, hadde glemt å registrere det som "svangerskapslegebesøk". Ring legekontoret i morgen så ordner de nok opp :)

Takk for svar. Var hos en turnuslege, han glemte seg sikkert bort. Ringer i morgen og håper de får sletta fakturaen .

Legen min sa at de akkurat har fått nytt system hvor det med svangerskap ikke huket av automatisk i systemet. Så han ba meg minne han på det hver gang så ikke han glemte det. Er sikkert det samme som har skjedd hos deg. Jeg betalte ihvertfall ingenting

Jeg har vært to ganger og ordnet sykemelding hos fastlege og har fått beskjed om at det ikke skal faktureres da svangerskapsomsorgen er gratis. Så er ganske sikker på at du ikke skal betale for det :)

Alt med svangerskapet skal være gratis, så lenge legen min ikke sender henvisning tydeligvis.

Dette fikk jeg beskjed om av de i skranken, men fikk ikke beskjed av legen at han hadde sendt henvisning, så fikk en faktura på 180,-

Det vil si han tok 120.- for en henvisning som er et gratis tilbud for gravide, galskap!

Jeg har ikke betalt ei krone siden september. Så tror jeg hadde tatt kontakt og hørt :)

Alt med svangerskapet skal være gratis, så lenge legen min ikke sender henvisning tydeligvis.

Dette fikk jeg beskjed om av de i skranken, men fikk ikke beskjed av legen at han hadde sendt henvisning, så fikk en faktura på 180,-

Det vil si han tok 120.- for en henvisning som er et gratis tilbud for gravide, galskap!
Merkelig! Jeg betalte ikke for henvisning.

Jeg ringte legekontoret og det var så klart gjort en feil.:happy: Hun takket meg for at J ringte for d var så håpløst om d gikk til inkasso..
Så klart ringer j:hilarious:

Da jeg var hos fastlegen i uke 9 så tok hun betalt for å søke fødeplass/oul på Ullevål for meg. Alt ellers skal visst være gratis.

men syns det var litt unødvendig ja, jeg glemte å betale og fskturagebyret var jo like stort som selve regningen

Da jeg var hos fastlegen i uke 9 så tok hun betalt for å søke fødeplass/oul på Ullevål for meg. Alt ellers skal visst være gratis.

men syns det var litt unødvendig ja, jeg glemte å betale og fskturagebyret var jo like stort som selve regningen

hørtes veldig rart ut. Kjedelig når det blir «dobbelt» så dyrt i tillegg..

Eneste jeg har betalt for var bruk av utstyr da jeg ble sendt til privatklinikk for TUL pga at jeg var så dårlig. Altså kun 68kr for henvisninger og UL og alt mulig.

Back
Topp