Lege

Jippi

kommende tobarnsmor :)
Var hos legen på torsdag. Da søkte jeg førsteplass, men blodprøvene måtte jeg vente med til jeg var i mellom uke 12-16.
Glemte å spørre om grunnen men skal tilbake 6 august, så får spørre da, om ingen av dere vet det da.
Hun ville sykmelde meg pga kvalme og lavt blodtrykk, men jeg så det ikke var nødvendig siden jeg har ferie..
Fikk forresten høre hjertelyden siden legen hadde så god tid <3

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Sniker litt. Ta sykemeldingen, da har du krav på å få igjen de feriedagene senere ;)

Takk. Men det var Max 10 dager man fikk overføre, så da er vitsen liten :(

Ny termin 03.02.14

Har hørt mange si det med blodprøvene men har heller ikke fått med meg grunnen. Jeg tok blodprøve nå i uke 9, hun sa ingenting på det. Forrige svangerskap ville de ha første kontroll med blodprøver i uke 10.

Har hørt mange si det med blodprøvene men har heller ikke fått med meg grunnen. Jeg tok blodprøve nå i uke 9, hun sa ingenting på det. Forrige svangerskap ville de ha første kontroll med blodprøver i uke 10.
Legen måtte krysse av for om blodprøvene var tatt mellom 12 og 16 eller før eller etter.. åååh.. hvorfor spurte jeg ikke..

Ny termin 03.02.14

Tror det har med rhesusen å gjøre. Var på kontroll på fredag 10+2, tok alle prøver da.

Vraltemor!
Mor til jente født August 2011.
Venter nr. 2 7. Februar 2014

Jeg har O+ så kan ikke ha med det å gjøre

Ny termin 03.02.14

Hvis du blir sykemeldt nå (min 6 virkedager) så kan du kreve resten av ferien utsatt (men du må fremsette krav, det skjer ikke automatisk). Om den ikke blir tatt senere i år blir den overtført automatisk. Hovedregelen er 2 uker, men når det ikke skjer skal alt overføres. Man kan ikke "miste" feriedager.

Jobber på lønnskontor, så har lest litt om dette:)

Skal på møte med lønningskontoret morgen :) kan jeg ta ferien etter neste permisjon er ferdig hvis jeg blir sykemeldt?

Ny termin 03.02.14

Min fastlege sa at det er noen blodprøver man ikke kan ta før uke 12, men hvilke aner jeg ikke.

Skal på møte med lønningskontoret morgen :) kan jeg ta ferien etter neste permisjon er ferdig hvis jeg blir sykemeldt?

Ny termin 03.02.14

Ja, hvis ferien nå blir utsatt så forsvinner den ikke. Men hvis/når du kommer tilbake i jobb er det arbeidsgiver som har siste ord for når du skal ta ut ferien.

:)

Ja, hvis ferien nå blir utsatt så forsvinner den ikke. Men hvis/når du kommer tilbake i jobb er det arbeidsgiver som har siste ord for når du skal ta ut ferien.

:)
Hmmm. Ok. Kanskje jeg burde takke ja til å bli sykemeldt da. Takket nei både 22 juni og nå 11 juli.

Ny termin 03.02.14

• Liker
Reactions: EJ
Jeg tror det har å gjøre med det at mange mister/aborterer, så de ønsker helst å ta prøvene først i uke 12. Min lege sa at skulle det vise seg jeg ble gravid, trengte jeg ikke komme før i uke 12 på første time. Sikkert individuelle forskjeller da.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Ja for all del ikke bruk ferien din på å være i dårlig form :-) Få den tilgode.

Jeg tror det har å gjøre med det at mange mister/aborterer, så de ønsker helst å ta prøvene først i uke 12. Min lege sa at skulle det vise seg jeg ble gravid, trengte jeg ikke komme før i uke 12 på første time. Sikkert individuelle forskjeller da.

Jeg fikk time før uke 12, men får ikke ta blodprøvene som sykehuset skal ha før da

Ny termin 03.02.14

Jeg var i uke 6 og tror jeg tok alle blodprøver da. Fikk hvertfall ikke beskjed om å komme tilbake senere.

Jeg tok blodprøver 7+6 og fikk heller ikke beskjed om å komme tilbake.

Termin 18. februar <3

Jeg fikk beskjed om at det var lite vits å ta blodprøver før uke 12, pga da vises ikke alt eller noe. .

♥ Prinsessa kom 03.06.2012 ♥
♥ venter på deg 25.02.2014 /01.03.2014 ♥

Back
Topp