Lege, ultralyd og letrozol (femar)

Crrazymom

Andre møte med forumet
Jeg var hos legen i desember, en spesialist på gynekologisk og problemer med graviditet.
Under ultralyd undersøkelsen fikk jeg beskjed at jeg har en stor muskel knute på venstre eggstokk og på høyre eggstokk hadde jeg 1 egg som ville slippes om 2-3 dager. I følge min kalender skulle jeg hatt full eggløsning da jeg var på ul. Så ble ganske skuffet.
Fikk utskrevet femar men fikk letrozol. Er samme greia fikk jeg beskjed om. Men har ikke startet ennå, nervøs å redd, både for bivirkninger og om det vil virke.


Så mitt spm til dere; har det funket med letrozol/femar for dere og har dere opplevd muskel knute på ene eggstokken så man ikke får sett egg engang på ene siden?
 
Jeg får normalt eggløsning på femar (letrozol er det samme preparatet), har vanligvis ikke eggløsning.

Siste vet jeg ikke.
 
Jeg har pcos og sjelden mens og eggløsning. Har første forsøk med letrozol denne syklusen. Tok en tablett morgen og en tablett kveld dag 3-7. Fikk positivt utslag på eggløsningstester på dag 13 og 14.
 
Jeg har pcos og sjelden mens og eggløsning. Har første forsøk med letrozol denne syklusen. Tok en tablett morgen og en tablett kveld dag 3-7. Fikk positivt utslag på eggløsningstester på dag 13 og 14.


Spennende jeg har vanlig syklus å ikke fått no diagnose, kun muskelknute på eggstokken å 1 simpelt modent egg, dette var på eggeløsnings dagen også! Så ble skuffa men ikke begynt på letrozol enda. Håper jeg ikke blir sååå hormonell har ei datter fra tidligere forhold på 11år (min eneste graviditet EVER) og mannen har 2 gutter på 12 og 14 år fra tidligere forhold. Så ønsket er jo ett kjærlighets barn. Prøvd i 4år...
 
Spennende jeg har vanlig syklus å ikke fått no diagnose, kun muskelknute på eggstokken å 1 simpelt modent egg, dette var på eggeløsnings dagen også! Så ble skuffa men ikke begynt på letrozol enda. Håper jeg ikke blir sååå hormonell har ei datter fra tidligere forhold på 11år (min eneste graviditet EVER) og mannen har 2 gutter på 12 og 14 år fra tidligere forhold. Så ønsket er jo ett kjærlighets barn. Prøvd i 4år...

Jeg er selv spent på letrozol. Vi får krysse fingrene begge to :) Jeg har ikke kjent noen spesielle bivirkninger av letrozolen ved dette forsøket, trooor ikke jeg har vært spesielt hormonell - selv om mannen kanskje burde svare på det ;)
Har litt ømme bryster nå, men godt mulig det er bare vanlig progesteronøkning etter eggløsning. Tør liksom ikke tro på en graviditet ved første forsøk på letrozol. Er så lei av å bli skuffet gang på gang. Har prøvd ca som deg, startet i 2016.
Jeg er uansett veldig fornøyd med å ha fått positive eggløsningstester på letrozol. Gynekologen sa han evt. kunne gi ei sprøyte som hjelper egget med å slippe dersom det er problemet.
Mannen min har også to barn fra før, 14 og 17 år. Håper vi får til et barn sammen snart.
 
Jeg er selv spent på letrozol. Vi får krysse fingrene begge to :) Jeg har ikke kjent noen spesielle bivirkninger av letrozolen ved dette forsøket, trooor ikke jeg har vært spesielt hormonell - selv om mannen kanskje burde svare på det ;)
Har litt ømme bryster nå, men godt mulig det er bare vanlig progesteronøkning etter eggløsning. Tør liksom ikke tro på en graviditet ved første forsøk på letrozol. Er så lei av å bli skuffet gang på gang. Har prøvd ca som deg, startet i 2016.
Jeg er uansett veldig fornøyd med å ha fått positive eggløsningstester på letrozol. Gynekologen sa han evt. kunne gi ei sprøyte som hjelper egget med å slippe dersom det er problemet.
Mannen min har også to barn fra før, 14 og 17 år. Håper vi får til et barn sammen snart.

Masse lykke til må vente ca 2uker før jeg prøver letrozol(er da ikm er ca) men som du nevner, ømme bryst, det har jeg sååå ofte, mannen får ikke ta på de engang
 
Jeg ble gravid første pp på letrozol. Hadde prøvd i ca 1.5 år før dette. Har lange og uregelmessige sykluser til vanlig, men fikk positiv el test CD 11 og 12 med Letrozol. Hadde aldri fått positiv el test før det selv om gynekologisk undersøkelse viste at jeg hadde el. Jeg hadde forresten mye bivirkninger og var et hormonelt troll de dagene jeg tok tablettene pluss noen dager etter :banghead: Tok 2 tabletter daglig dag 3 til 7.
Det var uansett verdt det. Resultatet er nå ei 13 mnd gammel jente :Heartred
 
Jeg ble gravid første pp på letrozol. Hadde prøvd i ca 1.5 år før dette. Har lange og uregelmessige sykluser til vanlig, men fikk positiv el test CD 11 og 12 med Letrozol. Hadde aldri fått positiv el test før det selv om gynekologisk undersøkelse viste at jeg hadde el. Jeg hadde forresten mye bivirkninger og var et hormonelt troll de dagene jeg tok tablettene pluss noen dager etter :banghead: Tok 2 tabletter daglig dag 3 til 7.
Det var uansett verdt det. Resultatet er nå ei 13 mnd gammel jente :Heartred

De hormonene er ille... Var helt håpløst her for noen uker siden :p
 
Tror det er individuelt hvor mye bivirkninger man får:) Jeg ble ikke noe hormonell i negativ forstand som hverken meg eller min samboer merket. Eneste bivirkningene jeg fikk var litt mild hodepine og ganske trøtt annen hver dag, da jeg tok pillene. Vil egentlig si det gikk smertefritt, så det trenger ikke bli noe å grue seg til:) Håper Letrozol kan hjelpe ditt tilfelle.
Masse lykke til!:Heartred
 
Kan oppdatere med at spiren satt på første forsøk med letrozol her Crazy. Er 7+0 i dag, og håper den lille klamrer seg fast i lang tid fremover.
Fortsatt masse lykke til!!!!
 
Back
Topp