Lege time?

Catepus

Glad i forumet
I hvilke uke hadde dere første legetime? husker første gang jeg var gravid da ringte jeg til legen med en gang jeg fikk positiv test, da fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengte time før i uke 12. Har ikke kontaktet legekontoret ennå for jeg vil liksom ikke virke dum. Men blir litt usikker når jeg leser om flere som allerede har vært til legen.

Jeg besstilte rundt 8 uker på vei, og fikk time når jeg er 12+3. Hun spurte når jeg var 12 uker, så ved mitt legekontor er det tydeligvis vanlig! Helt greit for min del, har ikke behov for time før da :)

Var der i uke seks, men det var for noe annet. Men fikk hu til å ta en test på at jeg var gravid. Så skal tilbake i uke 12. :)

En får vel vanligvis time rundt uke 12 pga blodprøvene en skal ta, men alltid lurt å bestille i god tid.

Jeg bestilte når jeg fant ut jeg var gravid, og får time i uke 11.. :)

Første kontroll er i uke 8-12, så frem du ikke har sykdommer som påvirker graviditeten og derfor må følges tettere opp

Når eg ringte ville de ha meg innn når eg var 8 uker og fikk neste time når eg e 12+4. Jeg tok alle blodprøvene nå første gang eg var inne. Tror dette er veldig forskjellig fra legekontor til legekontor. Er bare å ringe å få en time det. :) Si hvor langt du er på vei og så forteller de deg når du får timen :)

Jeg tror det varierer fra legekontor til legekontor. I mitt tilfelle ønsker legekontoret første svangerskapsktr. mellom uke 8 og 10. Dermed har jeg fått time i uke 8. 

Har ikke kommet så langt til å bestillt enda,får se om jeg husker det på mandag:-)

Takk for gode svar :-) Jeg ringer på mandag og bestiller time til jeg er ca 12 uker på vei. Følte meg bare så dum sist jeg ringte i uke 4 og ville bestille time og damen lo litt av meg og sa det var lenge til jeg trengte time.

Jeg har begge gangene ringt ganske tidlig, og fått time når jeg har vært rundt 8 uker på vei. Veldig greit, synes jeg. Synes det er lenge til uke 12... Hehe;)

Jeg skal på mandag og da er jeg 7 uker! Men legen ba meg å bestille time når jeg ble gravid igjen med en gang, siden jeg har mistet før.

Back
Topp