lege/sykmelding/,..etc

kailin

Glad i forumet
Jeg har da ikke time med fastlege før i august, og da er jeg jo 18 uker på veg! fikk time med jordmor i stede i uke 11-12..
men, i og med at jeg har et yrke(ambulanse) der jeg må sykmeldest før jeg er 5 mnd på veg, pga sikkerhet, tunge løft og lignende, så lurer jeg på hva jeg skal gjøre. Siden min fastlege ikke er på kontoret på lenge!!!:S Jordmor kan ikke sykmelde, det er bare lege. 

føler jeg stresser litt, siden jeg vet legen min er bortreist!!! det er så typisk! :( 

Får du ikke snakket med legen din heller? Men du kan jo bare stikke innom en annen lege så er det vel ikke noe problem med sykemelding :)
Kan jo være greit å ha et alternativ til din egen lege om det skulle være noe ekstra som dukker opp?
Men nå er jeg litt sånn at jeg tenker august er en eeeeeeeevighet til:))

Men hadde villet prøvd å snakke med legen eller en stedfortreder så fikk du luftet tankene rundt sykemeldingen:) Slipper du å gå rundt å spekulere!

Amnion skrev:
Får du ikke snakket med legen din heller? Men du kan jo bare stikke innom en annen lege så er det vel ikke noe problem med sykemelding :)
Kan jo være greit å ha et alternativ til din egen lege om det skulle være noe ekstra som dukker opp?
Men nå er jeg litt sånn at jeg tenker august er en eeeeeeeevighet til:))

Men hadde villet prøvd å snakke med legen eller en stedfortreder så fikk du luftet tankene rundt sykemeldingen:) Slipper du å gå rundt å spekulere!

Nei får ikke snakket med han. Dette idiotiske legekontoret er ikke som det skal være. ufordragelige helsesekretærer og det som verre er. Legen min er fantastisk da! uheldigvis er han på det kontoret! 
ja, jeg får kanskje prøve meg på privat denne gangen, om jeg så må betale 1000 kr +++.. Min kjære har lege privat, og kanske jeg kan høre om han kan kontakte han for meg sånn at jeg får bruke den legen.. Ja, august er eeeeevigheter! blir rart å møte opp til fastlegen min plutselig når jeg har fått mage å hele pakka!

huff.. stress! sånn er det å være gravid midt på sommern! he he...

Du kan ikke jobbe pga farene for deg og babyen ikkesant? Da skal du jo ikke ha sykepenger, men svangerskapspenger, det fikser jordmor også.

*Nyperose* skrev:
Du kan ikke jobbe pga farene for deg og babyen ikkesant? Da skal du jo ikke ha sykepenger, men svangerskapspenger, det fikser jordmor også.

korrekt.. Jobber i ambulansen, så er mye tunge løft/fare for skade magen i forhold til om jeg må krype i et bilvrak etc.. eller rett og slett psykiatri tilfeller, hvor det også kan forekomme slag/spark o.l... 
Er det svangerskapspenger så tidlig da? okei. hm. skal høre med jordmor jeg da når jeg skal dit i uke 11-12

kailin skrev:

*Nyperose* skrev:

korrekt.. Jobber i ambulansen, så er mye tunge løft/fare for skade magen i forhold til om jeg må krype i et bilvrak etc.. eller rett og slett psykiatri tilfeller, hvor det også kan forekomme slag/spark o.l... 
Er det svangerskapspenger så tidlig da? okei. hm. skal høre med jordmor jeg da når jeg skal dit i uke 11-12

Jeg begynner på svangerskapspenger fra uke 10 jeg, papirer og alt er allerde sendt inn.
Det er ingen nedre grense for når du kan starte på svangerskapspenger.

Her jeg bor setter de oss bare til en annen ledig lege (eller en turnuslege) om fastlegen har ferie eller er borte av en aller annen grunn. Er ikke det en mulighet?

R84 skrev:
Her jeg bor setter de oss bare til en annen ledig lege (eller en turnuslege) om fastlegen har ferie eller er borte av en aller annen grunn. Er ikke det en mulighet?

jo tror det skal gå godt ann.. Bare litt skummelt å gå til en lege jeg ikke kjenner, i forhold til han jeg har fast kjenner meg veldig godt. I og med at jeg har vært hos han mye de to siste årene pga høyt blodtrykk.
Får se hvor lenge jeg klarer å jobbe til det vil synes... Jeg har allerede fått liiitt mage. Selv om det ikke er mye inni meg nå, men jeg er veldig tynn fra før, så det vil vises godt når jeg får mage. Og for å si det sånn, får ikke igjen knappen på arbeids buksen min! så må ha den åpen med belte som skjuler at den er åpen! hahaha!

*Nyperose* skrev:

Enig med Nyperose! Legen fyller ut et skjema for meg der det står at jeg må omplasseres en gang mellom 16-20 uker. Klarer de ikke det, skal du ha fri med svangerskapspenger betalt av NAV. Du kan ikke sykemeldes om du ikke er syk!

kailin skrev:

R84 skrev:

jo tror det skal gå godt ann.. Bare litt skummelt å gå til en lege jeg ikke kjenner, i forhold til han jeg har fast kjenner meg veldig godt. I og med at jeg har vært hos han mye de to siste årene pga høyt blodtrykk.
Får se hvor lenge jeg klarer å jobbe til det vil synes... Jeg har allerede fått liiitt mage. Selv om det ikke er mye inni meg nå, men jeg er veldig tynn fra før, så det vil vises godt når jeg får mage. Og for å si det sånn, får ikke igjen knappen på arbeids buksen min! så må ha den åpen med belte som skjuler at den er åpen! hahaha!

Det er nok bedre at du går til en annen lege enn at du venter, og en ny lege har jo journalen din og kan lese hva fastlegen din har skrevet. 

Som dei andre skriv så er det jobben sin plikt å tilrettelegge/omplassere, viss dei ikkje kan det, så får du innvilga svangerskapspengar. Jordmor eller lege søker om disse.

Eg begynte i "ny jobb" allerede i uke 5 av graviditeten pga at eg ikkje har lov å jobba der eg vanligvis jobbar når eg er gravid.

sogn78 skrev:
Som dei andre skriv så er det jobben sin plikt å tilrettelegge/omplassere, viss dei ikkje kan det, så får du innvilga svangerskapspengar. Jordmor eller lege søker om disse.

Eg begynte i "ny jobb" allerede i uke 5 av graviditeten pga at eg ikkje har lov å jobba der eg vanligvis jobbar når eg er gravid.

å, Så man kan jobbe et annet sted ? 
For jeg jobber i en butikk ved siden av ambulansen, og der kan jeg jobbe når jeg er gravid, i forhold til farer etc.. Det er ikke mye stress eller lignende. 

Back
Topp