lege *oppdatert*

babyønske13

Elsker forumet
Markus har vært dårlig i to dager nå med 39,5 i feber og fått febernedsettende mot det. i dag så hadde han 39,8 i feber og han er ikke i form. vanligvis så kommer jeg til en blid baby som ligger å spreller med beina og armer, men i dag kom jeg til en baby som sutret til meg og nærmest ikke var blid til meg[&o] har prøvd saltvannsløsning i natt til han men det hjelper ikke. ikke bare det men han har ikke bæsjet siden søndag heller.

[hr]Har vært hos legen nå med han, og mammatårer kom veldig fram mens jeg ventet der oppe pga at han hylskrek ingenting som roet ned han. legen lyttet på han og tok stikk i fingeren hans, og han hadde crp på over 150, så han har en infeksjon i halsen sin og fått antibiotika. tok feberen hans igjen når jeg kom hjem og han hadde over 39 fortsatt.

Hadde definitivt gått til legen med han, ja. Håper det går bedre med han utover dagen, da

Uff, det der hørtes ikke bra ut.Jjeg håper du oppdaterer oss når du kommer tilbake fra legen- masse lykke til og god bedring til den lille gutten din

barn under 3 mnd skal ALLTID undersøkes av lege når de har feber... så lenge de har en synlig årsak til feberen, kan de holdes under nøye oppsyn hjemme, men hvis man ikke finner en klar årsak må de alltid bli innlagt til observasjon... men som du sier så er Markus forkjøla, da må du bare passe på at han ikke blir altfor slapp, og at han spiser... hvis han er over 6 kg, kan du og gi han ibux mikstur, det virker ofte bedre enn paracet....spør lege om dose, tror det er 20 mg/kg.... men spør han...
God bedring!!

Back
Topp