Lege og terminutregning?

Trollveitja

Elsker forumet
Var nettopp hos legen og hun regnet termin fra første dag i forrige mens, som var 15. mars. Hun regnet meg til 5+4 og termin den 22. desember. Hvordan har det seg når appen(e) sier 20. desember og 5+3?

Kan det ha seg at min syklus på 29-31 dager har så stor innvirking? For når jeg setter inn 22. desember i appen vil den ha meg til å være 5+1, så jeg får det absolutt ikke til å stemme.

Noen som vet? :)

(Gikk forresten kjempefint, legen min var så trivelig)

Noen apper regner svangerskap som 40+0, 40+2 eller 40+3? Men trodde alle i Norge brukte samme 40+3....?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sitter som et spørsmålstegn, men kommer til å gå ut ifra hva legen sier frem til uke OUL, som er fryktelig lenge til. Har jo første svangerskapskontroll i uke 12, men vet ikke hva de finner ut av iløpet av den kontrollen. Glemte å spørre henne, var heller noe jeg funderte på i ettertid når jeg endret termindatoen til 22. desember.

Redigert: Satte inn 15. mars inn i en annen kalkulator og den fant 22. desember og 5+3, hjernetrim dette. Hehe :p

selv om samleiet var en dag, kan det jo gå 1-3 dager før du befruktes, jeg trodde el var 3 dager etter sist samleie men pga elsmerter trooor jeg bare det var en dag etter sex,det stemmer med termin på tidlig ul,da ble jeg flyttet to dager

Har selv opplevd at legen min på legekontoret ikke forholder seg til 40+3 men 40+2. (Fikk sønnen min i mars i fjor).Dette gjorde at han på hver kontroll skrev feil ukenr/dag da han alltid brukte hjulet etter 40+2 for å regne ut hvor langt jeg var, og rettet på meg når jeg sa hvor langt jeg var. Men jeg tenkte det ikke spilte noen rolle i og med det var snakk om 1/2dager :)

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3

Jeg testet ikke etter EL så jeg vet ikke 100% når EL var, men vil heller si at menstermin er 22. desember og at jeg er 5+3, da alle kalkulatorer jeg kan finne nå sier det. :rolleyes:

Huldra: Det kan stemme for det var hjulet hun sullet med ;)

Gravid app prøv den. Mer riktig.
De regner vel 40+3 her. Å går vel ut fra 28 dagers syklus hos legen uansett? Var jaffal sånn jeg forsto det. For min gravid app sier 6 uker i dag og pampers appen sa 6 uker i går.

Desember 2014

Bruker App

Iløpet av 4 mnd har jeg hatt sykluser mellom 29 og 35 dager, med gjennomsnitt på 31 dager. Blir ikke riktig for OUL uansett tenker jeg, men greit å få klarhet i det, dere kan jo så mye :D

Var nettopp hos legen og hun regnet termin fra første dag i forrige mens, som var 15. mars. Hun regnet meg til 5+4 og termin den 22. desember. Hvordan har det seg når appen(e) sier 20. desember og 5+3?

Kan det ha seg at min syklus på 29-31 dager har så stor innvirking? For når jeg setter inn 22. desember i appen vil den ha meg til å være 5+1, så jeg får det absolutt ikke til å stemme.

Noen som vet? :)

(Gikk forresten kjempefint, legen min var så trivelig)

Jeg har 31 dagers syklus, mensen 11. Mars, eggløsning 28 mars. Termin 22.desember og er 5+4 i dag.

Sent from my iPhone using BV Forum

Da blir jeg å forholde meg til 22. desember og 5+3 frem til OUL ? :)

hehe skal ikke være greit. Jeg var og skikkelig forvirra en stund.

Nei, det er iallefall ikke sikkert. Men for ordens skyld holder jeg meg til 22. des og 5+3, mye enklere å holde styr på når det går litt etter "boka". Én ting er sikkert, det er en liten skatt i magen :D <3

Nei, det er iallefall ikke sikkert. Men for ordens skyld holder jeg meg til 22. des og 5+3, mye enklere å holde styr på når det går litt etter "boka". Én ting er sikkert, det er en liten skatt i magen :D <3
Hehe jeg forholder meg kun til BV sin terminkalkulator ;)

Sent from my iPad using BV Forum

Hvilken app har dere?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp