Lege og henvisning til TUL

RemaFrue

Gift med forumet
Septemberhjertene 2018
Oktoberfruene 2018
Halloen damer. Etter en helg med utrolige smerter i magen, så skal jeg til legen idag. Det jeg da lurer på er vist jeg blir henvist til TUL(damen i telefonen sa det kunne skje) hvor fort/sent vil jeg få TUL? Vist de har apparat til det på lege kontoret, vil de da gjennomføre det der idag?

Hvis de har ultralyd kan de ta der, også henviser de sikkert etterpå. Lykke til!!

De har ultralyd her, men legen ville vente til vi hadde sett hcg stigningen. Skal inn igjen onsdag for ny prøve. Så får vi se etter det [emoji33]

Lykke til ventingen [emoji813]️

Hvor langt er du på vei og hvor mye erfaring har de i å bruke UL-apparatet?
Det viktigste er å få se at hjertet slår. Ikke alle fastleger/legekontor har veldig peiling på bruk av UL-apparat så vær forberedt på at du ikke får målt babyen eller at målet avviker fra svangerskapslengden. da er det trolig pga manglende erfaring og ikke for nøye måling i såfall.

Veldig bra at legekontoret har UL, da kan du kanskje få noen sniktitter utover i svangerskapet...

Krysser fingerne for at alt er bra

Hvor langt er du på vei og hvor mye erfaring har de i å bruke UL-apparatet?
Det viktigste er å få se at hjertet slår. Ikke alle fastleger/legekontor har veldig peiling på bruk av UL-apparat så vær forberedt på at du ikke får målt babyen eller at målet avviker fra svangerskapslengden. da er det trolig pga manglende erfaring og ikke for nøye måling i såfall.

Veldig bra at legekontoret har UL, da kan du kanskje få noen sniktitter utover i svangerskapet...

Krysser fingerne for at alt er bra

7+5 idag, vet ikke hvor mye erfaring de har, men hver gang jeg har vært hos legen har det vært gravide der som har blitt tatt med inn på undersøkelses rommet hvor ultralyden står. Ikke nødvendigvis at de har brukt den altså

7+5 idag, vet ikke hvor mye erfaring de har, men hver gang jeg har vært hos legen har det vært gravide der som har blitt tatt med inn på undersøkelses rommet hvor ultralyden står. Ikke nødvendigvis at de har brukt den altså
Varierer jo veldig, kanskje også det rommet de helst bruker til kontroll?

Lykke til imorgen.
Ikke lås deg i hcg-verdier forresten. Det er ganske langsom dobling på denne tiden og UL er MYE bedre for å se på vitalitet av svangerskapet enn hcg verdi

Back
Topp