Lege og betaling

Solstråla88

Flørter med forumet
Hei, jeg var hos legen i dag.

Nå er det jo 7 år siden jeg fikk baby sist. Men da var det normalt å få helsekort og at man ikke betalte noen ting.

I dag fikk jeg ikke helsekort og måtte betale 255kr. Hva er normalt nå egentlig?

Håper på svar [emoji4]

Hei, jeg var hos legen i dag.

Nå er det jo 7 år siden jeg fikk baby sist. Men da var det normalt å få helsekort og at man ikke betalte noen ting.

I dag fikk jeg ikke helsekort og måtte betale 255kr. Hva er normalt nå egentlig?

Håper på svar [emoji4]
Hmm det hørtes litt merkelig ut. Alt som er svangerskapsrelatert er gratis, og det er vanlig å få helsekort.
Jeg fikk ikke det når jeg var hos jordmor pga at det var så tidlig enda, så jeg får det når jeg skal på 12 ukerskontroll :)
Hvor langt er du på vei? :)
Tok du opp flere ting hos legen som ikke hadde med graviditet å gjøre?

Hmm det hørtes litt merkelig ut. Alt som er svangerskapsrelatert er gratis, og det er vanlig å få helsekort.
Jeg fikk ikke det når jeg var hos jordmor pga at det var så tidlig enda, så jeg får det når jeg skal på 12 ukerskontroll :)
Hvor langt er du på vei? :)
Tok du opp flere ting hos legen som ikke hadde med graviditet å gjøre?

Ikke så langt, 5+3 i dag [emoji4] men mener å huske at jeg fikk det gratis og helsekortet tidlig før[emoji4]

Tok kun opp graviditeten. Har fått time til 12 ukers kontrollen. Tider forandrer seg så alt er mulig tenker jeg Pluss det føles som om det er første ungen når det egentlig er 4 [emoji85]

Nye retningslinjer om at helsekortet fylles ut mellom uke 8-12 :)
Men legen glemte vel å registrerte det som en svangerskapskontroll, derfor måtte du betale.

Hos mitt legesenter tar de ikke første kontroll før etter uke 12. Det er også ved første kontroll man får helsekortet.
Men alle svangerskap relaterte legetimer skal være gratis. Så han har nok gjort en feil der.

Ikke så langt, 5+3 i dag [emoji4] men mener å huske at jeg fikk det gratis og helsekortet tidlig før[emoji4]

Tok kun opp graviditeten. Har fått time til 12 ukers kontrollen. Tider forandrer seg så alt er mulig tenker jeg Pluss det føles som om det er første ungen når det egentlig er 4 [emoji85]
Ja det har blitt litt endringer i senere tid ang det, så helsekortet får du ved første svangerskapskontroll :) men du skulle likevel ikke ha betalt for timen, så legen har sikkert gjort en feil. Men det er bare å ta det opp med legekontoret :)

Jeg var hos legen 4+1 og har ikke helsekort. Fikk bare beskjed om at som gravid var det gratis. Jeg visste ikke det, jeg :)

Takk for alle svar [emoji4]

Ekke første feilen på legekontoret det der [emoji849] Så skal ta det opp med de [emoji4]

Mine har vært gratis :) var på min første når jeg var bare litt over fire uker og en nå ;)

Back
Topp