Lege kontroll

Heisann [:D] heilt ny her og prøve å lese litt fremm og tilbake. Er endeleg gravid etter 2 års prøving [:D] jippi!!! Er berre 5+3 enda men krysser fingrer og tær for at det skal gå bra noe det er 89,2% sannsynlig at det gjør[;)]
Har ringt legen min og informert om 4 positive tester [;)] snakka litt til og fra og han meiner det er termin 22 februar .Han meinte kontroll ikkje er normalt enda , skal ikkje før eg er 9 veker eg [:(]??? Ser fleire av dere andre har vert på ultralyd lege samtale o.l ??? Eg har sterkt ønske om ultralyd tidlig (helst i går[;)] ) for å få bekrefta om det liv og evt hjertelyd.
Kor tidleg var dere til lege? kordan få tidleg ultralyd? Har forsøkt å ringt anna lege men får til svar at så lenge det ikkje er akutt er det ikkje nødvendig med kontroll nå ??? Blir så engsteleg og redd av å gå slik å venta er likksom ikkje sant før det er stadfesta av lege[&o]

Er normalt med første kontroll mellom 8-12 uker. Jeg har ringt ei privat jordmor for tidlig ultralyd. Det kan du også gjøre[:)]

ok takk for svar [;)] ser ut som eg må vera tålmodig lite privat her i bygda [:)] men så lenge eg ikkje har blødningar eller noe går det nokk bra ,men rart med det når ein har prøvt så lenge og eg endelig er gravid trur eg det liksomikkje heilt[:D] treng å få det bekrefta

Jeg skjønner hvordan det føles, vi prøvde 18 mnd med førstemann, og jeg trodde det nesten ikke.

Men for å si det sånn, når det å gå privat ikke er så lett, ville jeg langt foretrukket å ikke kvalifisere til tidlig UL... jeg fikk tidlig ul sist, i uke 7-8, og håper inderlig jeg ikke får det denne gangen. Langt heller vente i uvisse til senere, enn å måtte gjennom skrekken med blødning...

Jeg skal til legen når jeg er ca 9 uker, og til jordmor når jeg er ca 17. Den jm-timen synes jeg er rar, det er jo omtrent da det er UL, som etter normalt kontroll-skjema er andre svangerskapskontroll, men det er jm som sa det skulle være slik, så da blir det sånn da. greit nok det. Sist (annen jordmor da, hun sluttet og ble erstattet med den jeg skal til nå) var jeg hos jm uke 12, det er slett ikke i standardoppsettet, men det var veldig kjekt, for da fikk vi høre hjertelyden! Men denne gangen er jeg roligere enn sist, i alle fall så lenge jeg ikke begynner å blø. Så da tar jeg det med ro, og regner med at alt går bra så lenge jeg ikke får indikasjoner på noe annet.

Gratulerer så mye med en etterlengtet spire!

Gratulerer så masse etter 2års prøving[:D][:D]

Gratulerer så mye!

Må bare si at jeg kjente meg så godt igjen i det du skrev. Da jeg ble gravid sist var det etter 2,5års prøving og når testen var positiv var jeg helt i 100. Ringte legen med en gang og forventet nesten at han skulle rope ut hurra og gratulere oss [:D] men det var jo bare i min verden.. Han sa; ja da snakkes vi når du er rundt 10 uker på vei. Jeg ble helt satt ut [:D] Men det hører også med til historien at jeg ikke klarte holde meg og bestilte meg en privat UL [;)]

grattis... :)

*sniker fra januar*
jeg har ALT vært på tre legetimer og en gyn time...

dette er pga at jeg har trengt sykemeldinger pga helsetilstanden min.

Back
Topp