Lege + jordmor

AnnePanne

Betatt av forumet
*MIA*
Første svangerskap er det vell normalt å gå til begge annenhver gang? Ditta er andre gang, så lurer på om det er nok å gå til bare ein av dei? Er det mest normalt å gå til jordmor då? Er så fornøyd med legen min etter sist, så syns det er litt kjedelig å ikkje ver innom der dinne gangen :p

Jeg er førstegangs, og har bare vært hos legen for øyeblikket. Jeg ble så skuffet over hvor upersonlig hun var, var ikke tid til spørsmål, hun gratulerte oss ikke, og hun virket generelt lite intressert i å høre hvordan jeg hadde det. Så om jeg liker jordmor går jeg dit, og kun til legen for blodprøver og andre tester som måtte bli aktuelle :-)

Det bestemmer du helt selv :)
Forrige sv.skap så hadde jeg første kontroll til lege (for å ta de nødvendige blodprøvene, søke fødeplass og henvisning til OUL), deretter hadde jeg alle kontrollene mine til jordmor. Jordmødrene har som regel mye mer kunnskap enn legene ang sv.skapet, og også bedre tid til deg.
Kommer til å gjøre det likt denne gangen også, så har min første kontroll til lege på mandagen :)

Jeg trivdes veldig godt med oppfølgingen og informasjonen fra jordmor sist gang, og kommer til å ta de fleste kontrollene hos henne hvis ikke det er noe spesielt. De vet så mye mer enn fastlegene. :)

Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre! Jeg liker godt legen min, men han forstår seg ikke så godt på kvinne ting.. Så jeg ser egentlig for meg at det blir kjapt inn og kjapt ut igjen hos han.. Vurderer å bare gå til jordmor. Men jeg blir ikke enig med meg selv :p
Er førstegangs..

Første svangerskapet gikk jeg til legen første gangen og jm resten av kontrollene :) var kun hos legen hvis jeg var syk eller trengte sykemelding/ henvisning til fysio.

Det er helt opp til deg hva du velger.
Jeg gikk annenhver sist gang, men hadde fint klart meg uten legen min siden hun ikke gjorde noe særlig uansett. Var veldig fornøyd med jm.

Har byttet fastlege siden sist da, og han virker veldig ålreit så blir annenhver gang nå og så jeg blir litt kjent med ham også :)

Jeg var nok litt uheldig med kjemien med JM sist.. Og er veldig glad i legen min, så jeg har egentlig mest lyst å gå til henne! Etter sist fødsel fikk jeg tilbud om oppfølging av jordmor på sykehuset grunnet traumatisk fødsel. Mulig jeg skal ta dem opp på det, da jeg hadde en god følelse med henne. Men er usikker på om det er nødvendig..

Første svangerskapet gikk jeg annenhver. Var litt kjedelig på legebesøk og jeg hadde ikke noe spesielt som måtte følges opp av lege. Svangerskap 2 gikk jeg kun til jordmor. Denne gangen blir og kun jordmor. Har søkt abc, så forhåpentligvis blir all oppfølging der :-) om jeg ikke får plass, blir det samme jordmor som jeg har gått til før.

Dette visste jeg ikke... ah, skal til lege på mandag første gang. Skal man selv ordne med time hos jordmor for videre oppfølging eller hvordan fungerer det?

Dette visste jeg ikke... ah, skal til lege på mandag første gang. Skal man selv ordne med time hos jordmor for videre oppfølging eller hvordan fungerer det?

Du må ordne med jordmor selv ja. Ring helsestasjonen i din kommune, så setter de opp time :)

Har tenkt litt på det og trur det blir bare jordmor dinne gangen likevell :) Om det skulle ver nåke utenom så går eg jo bare til legen. Er jo derfor eg likte legen best for eg hadde ein del utfordring med formen og jobben. Men går det bra dinne gangen så holder det nok med jordmor :D

Jeg er førstegangs, og har bare vært hos legen for øyeblikket. Jeg ble så skuffet over hvor upersonlig hun var, var ikke tid til spørsmål, hun gratulerte oss ikke, og hun virket generelt lite intressert i å høre hvordan jeg hadde det. Så om jeg liker jordmor går jeg dit, og kun til legen for blodprøver og andre tester som måtte bli aktuelle :-)
Akkurat sånn var det for meg også! Jeg ble helt satt ut av hvor lite interessert hun var; for meg var det jo utrolig stort og skummelt og spennende, og hun bare trakk på skuldrene, ga meg svangerskapsboken og ba meg komme tilbake i uke 13.

Første svangerskap gikk jeg annenhver. Har en fantastisk lege, men følte ikke jeg fikk så mye ut av de timene hos legen. Kommer til å gå mest til jm denne gangen (håper på samme som sist), og heller bare gå til legen ved behov :)

Akkurat sånn var det for meg også! Jeg ble helt satt ut av hvor lite interessert hun var; for meg var det jo utrolig stort og skummelt og spennende, og hun bare trakk på skuldrene, ga meg svangerskapsboken og ba meg komme tilbake i uke 13.
Fikk ikke bok av legen en gang, måtte spørre hun som tok blodprøven :-P Hun var hyggelig i alle fall, og gratulerte oss, og stilte noen hyggelige spørsmål :-)

Dette er første gangen jeg er gravid, og jeg går bare til lege. Han er en helt fantastisk lege :D Han informerer godt, kommer med hjerteapparatet, inkluderer barnefaren like mye som meg, veldig positiv, god til å lytte, og han gleder seg like mye som oss(kanskje ikke, men han gir det inntrykket, skjønner?)... Og DET er det vanskelig å finne overalt. Jeg gleder meg til kontroll igjen! :) Derfor har jeg valgt å ikke kontakte jordmor.

Back
Topp