Lege/Jordmor annenhver gang?

unknownP

Elsker forumet
Januar 2017
Sommerfuglene
Hei :)

Jeg snakka med kontordamen på legekontoret mitt. Hun sa at det var vanlig og ha annenhver gang med lege og jordmor under oppfølging av graviditeten.

Men om jeg ville, kunne jeg velge å bare gå til legen, eller bare gå til jordmor.

Hva har dere andre gjort? eller hva planlegger dere?
Og er det noen fordeler med å velge den ene over den andre?

Jeg har valgt å bare gå til jordmor, jeg tenker sånn at det er jo jordmødrene som er eksperter på svangerskap og fødsel, min fastlege vet jo veldig lite om dette sikkert i forhold. Jeg er superfornøyd med legen min, så det er ikke det. Legen er også ganske langt unna, i forhold til jordmor som bare er en kort sykkeltur unna :-) Men hører gjerne hvorfor folk velger å gå annenhver, eller bare til lege...? :)

Jeg har valgt å bare gå til jordmor, jeg tenker sånn at det er jo jordmødrene som er eksperter på svangerskap og fødsel, min fastlege vet jo veldig lite om dette sikkert i forhold. Jeg er superfornøyd med legen min, så det er ikke det. Legen er også ganske langt unna, i forhold til jordmor som bare er en kort sykkeltur unna :-) Men hører gjerne hvorfor folk velger å gå annenhver, eller bare til lege...? :)
Tenker som deg, jeg gikk kun til jordmor i forrige svangerskap. Følte meg ikke syk på noe vis, og jordmor er jo eksperten på dette her. Superfornøyd med det :)

I forige svangerskap så fikk jeg annenhver hos lege og jordmor, denne gangen har jeg valgt å gå kun hos legen min. Jeg har ett veldig godt forhold til legen min, og prater utrolig godt og lett med han. Det gjorde jeg ikke med jordmor, da hun for meg var ukjent.
Når jeg gikk annenhver hos lege og jordmor, så syntes jeg informasjonen jeg fikk var helt lik. Jeg syns legen min var like flink og kunnskapsrik på alt med svangerskap og fødsel, så for meg er det helt naturlig og kun holde meg til legen min som jeg kjenner og som kjenner meg denne gangen :)