Lege i morra

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Da har jeg fått papirene fra sykehuset da jeg fikk sønnen min. Står skrevet litt fra hver dag om prøveresultster og medisinering. Viser seg at verdiene er ganske lave, så dvs at de må ta det i betraktning om jeg får tegn til sf denne gangen. Står at jeg hadde "begynnende preklampsi" og 2 dager senere går jeg i eklampsikramper. Er ikke begynnende da vettu. Skal ta de med til fastlegen i morgen og på time til sykehuset torsdag. Blir spennende å se hva de sier.

Litt ekkelt å lese om seg selv...ting som har skjedd med meg som jeg ikke husker... Feks det legen som ble tilkalt har skrevet: "finner gravid kvinne liggende i seng, er blåcyanotisk og har en surklende åndning. Anestesisykepleier prøver å holde frie luftveier men pasient som akkurat har hatt et krampeanfall er spent og stram i kjevene. Etter å ha fått stedolid iv slapner pasienten av, men er fortsatt bevisstløs."

Hjelp! Hva skjedde med deg? Uff, høres dramatisk ut.
Preklampsi/svangerskapsforgiftning. Hadde ikke så høye verdier så de anså ikke forgiftningen som alvorlig - men så gikk jeg i kramper (som sf ender med om man ikke gjør noe og som ender med død for mor og barn om man ikke får øyeblikkelig hjelp). Det er 1% sjanse for at dette skjer, heldige meg.

Preklampsi/svangerskapsforgiftning. Hadde ikke så høye verdier så de anså ikke forgiftningen som alvorlig - men så gikk jeg i kramper (som sf ender med om man ikke gjør noe og som ender med død for mor og barn om man ikke får øyeblikkelig hjelp). Det er 1% sjanse for at dette skjer, heldige meg.
Uff, håper du slipper sf denne gang! Godt at får ekstra oppfølging

Oi da, det hørtes skikkelig skumelt ut :o
Er bra du får skikkelig oppfølging denne gangen :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Oi, høres ut som du har hatt en tøff fødsel sist ja. Er imponert og glad over at du ikke har tatt skrekken, men tvert imot skal bli mamma en gang til:) Du er tøff:)

Oi, høres ut som du har hatt en tøff fødsel sist ja. Er imponert og glad over at du ikke har tatt skrekken, men tvert imot skal bli mamma en gang til:) Du er tøff:)
Eheh nja jeg er livredd. Men ble egentlig veldig betrygget av sykehustimen i går. Fikk bekreftet at de regnet begynnende sf på meg ut fra bt ift hva som er vanlig for meg ikke hva som er "grensen" for de som har "normalt bt". Jeg tror det var en av feilen som skjedde sist. Og at de ikke venter med å ta ut babyen så lenge nå når de vet om min historie. Så da får vi bare vente til siste halvdel av svangerskapet og håpe det går bra!

Back
Topp