Lege for kvalme?

markrete

Glad i forumet
Gresskarfrøene2023
Har noen av dere vært hos legen fordi dere har vært kvalme? Kan legen gjøre noe eller gi meg noe apoteket ikke kan?

I dag har jeg ikke fått i meg noe mat i det hele tatt, det kommer opp igjen, de gangene jeg i det hele tatt får det ned... Måtte ringe jobb å si at jeg ikke hadde sjans å komme. Kjenner jeg blir veldig frustrert av å være så dårlig. Er alene i tillegg, og merker så godt hvor vanskelig det er å være ung, alene og gravid...

Føler at jeg syter når jeg skriver dette, men det er så ille og så frustrerende. Har i tillegg vært ganske så lei meg de siste dagene, og det blir ikke bedre av at formen er såpass dårlig som den er.
 
Det fins reseptbelagte midler som skal være mot kvalme...ellers er det ikke stort mer legen kan gjøre....

Kanskje han kan gi deg en kort sykemelding også om han er grei ;)
God bedring!
 
Jeg har vært hos legen ja.
Fikk skrevet ut afipran første gang jeg var der, det funket ikke så bra for meg. Merket at jeg ble litt mindre kvalm og klarte å spise noe, men det var fremdeles grusomt..
Hadde time igjen etter en uke, da skrev hun ut postafen til meg. Det funker mye bedre. Tar en om morgenen og en om kvelden. Jeg spyr en gang om dagen ca, men den grusomme konstante kvalmen er borte, det er en utrolig lettelse :)
Jeg har vært sykemeldt i to uker til nå og er sykemeldt til og med 30. Så langt.

Det er viktig å gå til legen om du er dårlig. Min søster ventet litt lenge med det da hun var gravid første gangen, hun tok av 7 kilo på en uke. På slutten kastet hun opp flere ganger hver time, sov ikke om natten fordi hun kastet opp hele tiden. Jeg ringte rundt og fikk henne innlagt, hun lå der i 8 døgn tror jeg, måtte få mat med sonde for å gjøre kroppen vant til mat igjen.

Så gå til legen før du blir for dårlig! :)
 
Takk for svar :) Skal nok ringe legen i morgen ja... har ikke så mye å ta av, så om jeg går ned noen kg på grunn av dette vil det aboslutt ikke være bra.
 
Back
Topp