lege fant ikke hjertelyd på kontroll:(

lillesøsterellerbror

Elsker forumet
Juli13-jentene
Kom meg omsider på 1-kontroll i dag. Skrev disse papirene og blodprøver og alt d.. Lege hørte etter hjertlyd,men fant ikke.. Hun sa at hun vanligvis ikke leiter etter den før i uke 14-15..

Fikk Angel Sound i posten i dag, fant ikke med den heller..

Ifølge mens er jeg 11 uker i følge tidlig UL er jeg 12+2...

Legen sa jeg aldeles ikke skulle bekymre meg..

MEN D GJØR JEG JO!!!!!!!!

Uff da.... Trodde ikke man gjorde det så tidlig.Kan jo skape masse unødvendig bekymring!
Når var du på UL da?

Det er nok på grunn av at du ikkje er komt lenger enn du er.. Babyen ligge nok godt gjømt i magen og vil ikkje bli høyrt fra utsida endå.. Så legen har nok rett i at du ikkje treng å bekymre deg endå. :)

I går var eg og sambuaren min på tidlig UL, når legen skulle sjekke med utvendig UL fant ho ingenting.. Då blei vi stressa. Men såå når ho tok innvendig UL såg vi ein ganske så aktiv 2,3 cm baby inni der. :P Med hjertet som slo, og vi hørte ingen hjertelyd. Så den må sikkert bli litt større før hjertelyden kan høyrast gjennom magen :D

Det er nok fordi du ikke er kommet lenger! Min lege vil ikke lytte etter hjertelyd enda, jordmoren min gjør det ikke før uke 18! Jeg fant med angelsound i uke 11+0, men fant den ikke uke 12+0. Fant den idag, 12+3. Har helt sikkert med at du ikke er leger, og måten babyen ligger på! Klem!

Var til kontroll på mandag 11+4 fant heller ikke;) men det er ikke uvanlig! Legen min sa at de ikke var vanlig før ule 14! Tenker ikke på det overhodet jeg;)

Da jeg var på kontroll etter blødningen på mandag var jeg i følge mine egne beregninger 11+0.
Han klarte da å finne hjertelyden. men det tok litt tid før han fant den.
Og han ble skikkelig overrasket selv :p
Som de andre skriver her så er det veldig tidlig å høre den allerede nå ved 11 uker.
Ville ikke bekymret meg unødig.
Jeg har tidligere hatt bakovervendt livmor, og da har han ikke klart å høre hjertelyden før etter 14 uker mener jeg å huske. Så denne gangen må jeg ha fremmovervendt livmor sa han :)

Legen min sa at han ikke ville sjekke hjertelyd før etter uke 14-15, nettopp fordi den kan være så vanskelig å finne tidligere. Håper du greier å bekymre deg litt mindre, venter du litt til så hører du den nok!

Ligger nok nede i bekkenet enda..og da er det vanskelig å finne lyden... Prøv å ikke bekymre deg du!

Det ordner seg :) Legen fant ikke hos meg heller da jeg var 8+2 og på kontroll der.
Var på privat UL da jeg var 10+2 (fra mens) og der var det en særdeles aktiv baby på 4cm som spratlet rundt. Der sa jm at morkaken lå foran, samt lett bakovervendt livmor, så det vil ta en tid før en finner lyden med doppler.

Back
Topp