Lege første gang

10&12

Forelsket i forumet
Lurte på når dere drar til lege første gang etter dere har fått positiv test? 
 
ORIGINAL: ole brummm

jeg har diabetes så jeg kommer til å reise til legen ganske kjapt etter en positiv test. er vel egentli opp til hver enkelt ellers så er det vel normalt med første kontroll i uke 8 hvis jeg husker rett.

har du testet positivt? når har du evntuelt termin da?


Ok. Har teste positivt ja, og ut i fra terminkalkulatoren her på BV har jeg termin 1.januar 2010. Da har jeg regnet fra når jeg mener den ble unnfanget.
 
Sist jeg var gravid så ringte jeg samme dag jeg fikk pos test, og fikk da time onsdag uka etter (testa pos på torsdag)..
Denne gangen skal jeg også ringe med en gang, da jeg må snakke med legen ang blodfortynnende..
 
1gang var jeg 10uker,og andre gang 11uker[;)]nå vet jeg ikke[;)]skal ringe over helga
 
Jeg har ikke fått time før 8 juni! Føler det er kjempe lenge til! Håper tiden går fort, og at spiren holder seg i magen
 
ORIGINAL: JeanetteB

Jeg har ikke fått time før 8 juni! Føler det er kjempe lenge til! Håper tiden går fort, og at spiren holder seg i magen


Dere oppgir grunnen til legetimen da når dere ringer å bestiller i og med at dere får time så langt frem i tid?
 
ORIGINAL: Tmora

ORIGINAL: JeanetteB

Jeg har ikke fått time før 8 juni! Føler det er kjempe lenge til! Håper tiden går fort, og at spiren holder seg i magen


Dere oppgir grunnen til legetimen da når dere ringer å bestiller i og med at dere får time så langt frem i tid?



Ja hun spurte hvor langt jeg var på vei osv. Og så sa hun at legen min hadde så lang venteliste at de ikke fikk plass til meg før det. Kjedelig å måtte vente så lenge men får bare holde ut.
 
Legene har vist noen forskrifter de skal følge angående første svangerskapskontroll. tror den er i uke 10 ca [:)] så det er nok derfor de første timene faller så langt frem i tid. Vist man ikke har noen spesielle behov for å komme tidligere - eller at legen selv syns det er greit [:)] Jeg har termin 2 januar og min første kontroll er 5 juni. Men skal inn denne uka da jeg skal ha eksamen neste uke og må ha en legeeklæring.
 
Jeg skal inn 11 Mai. 
 
fikk bestemme selv. så jeg tok 20.mai, da er jeg mellom 9 og 11 tror jeg[:)]
 
Har bestilt time til den 6.mai. bestilte på nett, men lurer kanskje på om jeg skal ringe å høre om jeg skal vente litt til. Men er jo 5 uker på vei da da.så jeg kan vell igrunn bare dra,da for jeg bekreftet det skikkelig og kanskje det går mer opp for meg. Jeg kan fortsatt ikke fatte at der er noe inni her[;)]
 
Jeg var hos legen i går og målte HCG, skal tilbake på torsdag og måle stigninga.
 
Så har jeg bestilt første UL 13. mai!
 
Jeg gjør alt dette fordi jeg har mistet før [:)]
 
Skjønner deg godt. Hvordan stilte legen seg til å måle hcg og ultralyd? Jeg har mistet 2 ganger det siste året... Kan jeg be om det samme? Legen min er litt i leia at det som skjer, det skjer.
 
ORIGINAL: Vinterdrøm

Skjønner deg godt. Hvordan stilte legen seg til å måle hcg og ultralyd? Jeg har mistet 2 ganger det siste året... Kan jeg be om det samme? Legen min er litt i leia at det som skjer, det skjer.

 
Regner med det spørsmålet var til meg?
 
Jeg slapp å dra inn til legen (han var uansett ikke der), ringte bare til legekontoret å sa at jeg hadde testa positivt før helga, og at jeg hadde mistet før, og at den forrige legen min (har bytta) sa at neste gang jeg ble gravid så kunne jeg komme å måle stigning av HCG- både for å sjekke at alt er normalt, og for å berolige meg (forhåpentligvis, har ikke fått svarene enda).
Hun som tok telefonen var kjempetrivelig, og sa at selvfølgelig kunne jeg komme å måle HCG- og jeg kunne komme når som helst [:)]
 
Jeg skal til privat gynekolog på UL, rett og slett for at hun er den beste som finnes. Var hos henne 3 ganger da jeg mistet sist (for da jobba hun på sykehuset- nå har ho starta privat), har vært hos henne nå for 2 andre IDIOTISKE leger har påstått at jeg har endometriose, og hun har hjulpet meg igjennom det og er bare rett og slett den BESTE gynekologen du kan tenke deg!
 
Hvis du bestiller en privat UL så koster det endel. Jeg regner med å betale mellom 500 - 750 kr. Men det er SÅ verdt pengene. Hvis du vil ha henvisning så foreslår jeg at du bare ringer legen din, spiller LITT ekstra på at du er redd for å miste igjen, så regner jeg med at du har en lege som tar deg på alvor og henviser deg til tidlig UL.
 
Hvis ikke, så er det ingen på en Privat klinikk som setter spm.-tegn ved tidlig UL [:)]
 
Lykke til [:D] Og grattis med spiren du også!
 
 
ORIGINAL: Henriette1986

ORIGINAL: Nyttårslykke

ORIGINAL: Vinterdrøm

Skjønner deg godt. Hvordan stilte legen seg til å måle hcg og ultralyd? Jeg har mistet 2 ganger det siste året... Kan jeg be om det samme? Legen min er litt i leia at det som skjer, det skjer.


Regner med det spørsmålet var til meg?

Jeg slapp å dra inn til legen (han var uansett ikke der), ringte bare til legekontoret å sa at jeg hadde testa positivt før helga, og at jeg hadde mistet før, og at den forrige legen min (har bytta) sa at neste gang jeg ble gravid så kunne jeg komme å måle stigning av HCG- både for å sjekke at alt er normalt, og for å berolige meg (forhåpentligvis, har ikke fått svarene enda).
Hun som tok telefonen var kjempetrivelig, og sa at selvfølgelig kunne jeg komme å måle HCG- og jeg kunne komme når som helst [:)]

Jeg skal til privat gynekolog på UL, rett og slett for at hun er den beste som finnes. Var hos henne 3 ganger da jeg mistet sist (for da jobba hun på sykehuset- nå har ho starta privat), har vært hos henne nå for 2 andre IDIOTISKE leger har påstått at jeg har endometriose, og hun har hjulpet meg igjennom det og er bare rett og slett den BESTE gynekologen du kan tenke deg!

Hvis du bestiller en privat UL så koster det endel. Jeg regner med å betale mellom 500 - 750 kr. Men det er SÅ verdt pengene. Hvis du vil ha henvisning så foreslår jeg at du bare ringer legen din, spiller LITT ekstra på at du er redd for å miste igjen, så regner jeg med at du har en lege som tar deg på alvor og henviser deg til tidlig UL.

Hvis ikke, så er det ingen på en Privat klinikk som setter spm.-tegn ved tidlig UL [:)]

Lykke til [:D] Og grattis med spiren du også!




Å det der er ikke mye å betale for å se ett lite hjerte banke !!!! jeg ville betalt masse millioner for å se babyen min sitt hjerte begynne å banke.. jeg skal ikke til noen lege før jeg har vært hos privat gynokolog og kansje sett ett hjerte. jeg mistet i feburar da jeg var litt under 6 uker så jeg vil dit for å bekrefte at babyen lever og så kansje få en lege time osv... jeg vil ikke gå til legen først .. for det vekker bare vonde minner [&o]

 
Nei, det er ikke mye penger for å se et lite hjerte banke, men samtidig er det noen som syns 500-750 kr er mye penger, og som kanskje ikke har råd..
 
Jeg for min del er ikke i tvil om at jeg GLADELIG betaler de pengene for å se at alt er ok så langt, men forstår hvis noen syns det er mye penger...
 
Back
Topp