Lege eller jordmor

Mine3nydelige

Elsker forumet
I mine to første svangerskap har jeg kun vært hos jordmor 1 gang...
Legen min har ul apparat så det er ganske kjekt å få nurket hver gang...
Men denne gang tenkte jeg att jeg kunne gå til jordmor innimellom.
 
Er det stor forskjell på timene??
 
Det lurer jeg også på? En venninne sa at det var lurt å gå til begge, så jeg har bestilt time hos begge. Er ikke lett å vite når det er første gang hvertfall.
 
Jeg gikk til jordmor så og si hele forrige svangerskap..
Fordi jeg følte ho hadde bedre greie enn legen min..
 
Denne gangen må jeg gå oftest til lege, pga komplikasjoner etter forrige svangerskap..
 
Men innholdet i en time hos lege vs jordmor skal jo være det samme.. De skal sjekke de samma tinga..
 
Jeg gikk annenhver gang til lege og jordmor i sist svangerskap og vi gjøre det samme nå. Jeg opplevde det slik at de hadde forskjellige kunnskaper, og det var fint å kunne ha to forskjellige til å sjekke. Jeg gikk imidlertid til legen hver uke i siste halvdel pga svimmelhet, men det var jo utenom kontrollene. Men det ble en del legebesøk ja. Håper jeg slipper unna med det denne gangen. *krysser fingrene*

Nei, jeg syns det var greit å gå til kontroll hos begge - men det kommer vel også helt ann på hvilken jordmor og lege man har med tanke på hva som er best [:D]

Lykke til vertfall - er jo bare å prøve seg frem, man får heldigvis bestemme selv.
 
Jeg har kun vært til jordmor tidligere, nesten hele første svangerskap var jeg så heldig å ha BV`s egne Monica Moland, desverre flyttet vi rett før fødsel. Hadde og jordmor med nummer 2. Denne gangen skal jeg først til lege, så får jeg se. 
 
Back
Topp